۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
همزمان با نزدیک شدن به سر رسید تحریم‌های آمریکا

بار نفتکش ایرانی در چین تخلیه شد

بار نفتکش ایرانی در چین تخلیه شد
داده‌های Refinitiv Eikon و آمار عاملان کشتیرانی خبر از تخلیه بار یک فروند نفتکش ایرانی در بندر دالیان چین داد.
کد خبر: ۸۲۱۰۵
به گزارش گروه بین الملل مانا، رویترز نوشت: دو میلیون بشکه نفت ایران در شرایطی که آمریکا نسبت به اعمال تحریم‌های نفتی بیش از پیش جدیت نشان داده است از سوی یک نفتکش ایرانی در بندر دالیان واقع در شمال شرقی چین تخلیه شد. 
رویترز ضمن اشاره به اینکه ایران سومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، ادامه داد: همزمان با نزدیک شدن به زمان مقرر اعمال تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران در چهار نوامبر سال جاری میلادی و کمبود نفتکش برای حمل نفت، این کشور بار دیگر قدرت نمایی کرد. ایران طی تحریم‌های قبلی در سال ۲۰۱۴، نفت را در مخازن نفتی بندر دالیان نگهداری می‌کرد و آن‌ها را به خریداران خود در کره جنوبی و هند می‌فروخت.
در همین باره منابع کشتیرانی مستقر در دالیان اعلام کردند که نفتکش پهلوگرفته موسوم به Dune با اپراتوری شرکت ملی نفتکش ایران نفت خود را در مخازن رسمی در بخش Xingang - یکی از ذخایر بازرگانی و استراتژیک منطقه- این بندر تخلیه کرده است.
شناور مذکور در تاریخ ۱۲ سپتامبر سال جاری جزیره خارگ را به مقصد بندر دالیان ترک کرده بود. 
یک منبع کشتیرانی در خصوص محموله ایرانی گفت: هیچ خریداری برای این بار مشخص نشده است. سه نفتکش دیگر شرکت ملی نفتکش ایران قرار است طی یک تا دو هفته آینده وارد دالیان شوند.
برخی از محموله‌ها در مخازن نگهداری خواهند شد، زیرا پالایشگاه‌های این منطقه که تحت کنترل شرکت ملی نفتکش چین موسوم به CNPC قرار دارند از تجهیزات لازم برای فرآوری نفت ایران برخوردار نیستند.
در پایان این گزارش آمده است: خریداران نفت ایران در چین شامل شرکت دولتی Sinopec و شرکت Zhuhai Zhenrong، از جولای برای ادامه خرید نفت ایران با وجود تحریم‌های آمریکا برای حمل محموله‌های نفتی از نفتکش‌های شرکت ملی نفتکش ایران استفاده می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار