۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

اختصاص چهار شناور برای انتقال زائران اربعین به بصره

اختصاص چهار شناور برای انتقال زائران اربعین به بصره
فرماندار ویژه خرمشهر از اختصاص چهار فروند شناور مسافری به ظرفیت هر کدام 40نفربرای انتقال زائران ایرانی و خارجی اربعین حسینی از خرمشهر به بندر بصره خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۰۹۶

ولی الله حیاتی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با راه اندازی خط دریایی خرمشهربه بصره ، امکان شتاب بخشی انتقال زائران اربعین به شهرهای مقدس عراق فراهم شده است.

وی گفت: این شناورهای مسافری، صبح مسافران و زائران اربعین حسینی را ازطریق آبراه اروندرود رود به بندر بصره انتقال می دهد و بعدازظهر همان روز مسافران از بصره به بندر خرمشهر انتقال می یابند.

حیاتی با اشاره به اینکه راه اندازی خط دریایی خرمشهر – بصره ، ازحجم ازدحام زائران اربعین حسینی در مرز زمینی شلمچه کاسته خواهد شد افزود: در صورت استقبال مسافران و زائران ازاین خط دریایی ، امکان افزایش تعداد شناورهای مسافری وجود دارد.

فاصله خرمشهر تا بندر بصره30مایل دریایی است.

فرماندار ویژه خرمشهر ابرازامیدواری کرد: توسعه گردشگری دریایی زمینه ساز اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه را فراهم کند.

وی ممنوعیت ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند را موقتی بیان و ابراز امیدواری کرد پس از اربعین حسینی، ورود گردشگران عراق بدون ویزا به خرمشهر ازسرگرفته شود.

حیاتی افزود:هم اکنون گردشگران عراقی که مایل باشند وارد منطقه آزا داروند شوند با داشتن ویزا می توانند وارد شهرهای خرمشهر و آبادان شوند.

شایان ذکر است، ممنوعیت ورود گردشگران عراقی در چندروز اخیر به منطقه آزاداروند ، بازار شهرهای آبادان و خرمشهر را از رونق انداخته است.

گفته می شود، مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند با اعمال محدودیت و ممنوعیت گردشگران عراقی به این منطقه مخالف هستند.

ورود گردشگران سراسر جهان بدون داشتن ویزا به منطقه آزاداروند ازآذر ماه سال گذشته شروع شده بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار