۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

3400 تن میگو از استخرهای پرورشی بوشهر برداشت شد

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر با اشاره به برداشت میگو از استخرهای پرورشی در سواحل استان گفت: تاکنون سه هزار و 4000 تن میگو برداشت شده است.
کد خبر: ۸۲۰۸۲

صغری اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به ایجاد چهار هزار و 800 هکتار استخر پرورشی  در سواحل استان بوشهر برای پرورش میگو اظهار داشت: 10 سایت پرورش میگو در استان بوشهر ایجاد شده که در این سایت‌ها 289 مزرعه فعال است.

وی با بیان اینکه 1.6 میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر ذخیره سازی شد بیان کرد: با توجه به آغاز زمان برداشت میگو از استخرهای پرورشی استان بوشهر تاکنون سه هزار و 400 تن میگو از سایت‌های پرورشی بندرریگ، شیف و دیلم برداشت شده است.

معاون شیلات استان بوشهر بیان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت تا اواخر آبان ماه 18 هزار تن میگو برداشت شود.

اشرف با اشاره به اینکه 65 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود خاطر نشان کرد: این استان با داشتن ظرفیت لازم در حوزه پرورش میگو توانسته تولید بیش از 65 درصد میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص دهد.

وی به صادرات میگوی پرورشی استان بوشهر پرداخت و افزود: بیش از 90 درصد میگوی پرورشی استان بوشهر پس از فرآوری و عمل‌آوری به کشورهای مختلف از جمله چین و قطر صادر می‌شود.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه برداشت میگو امسال با رشد قابل توجهی روبه‌رو است بیان کرد: پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر سال قبل 12 هزار تن میگو برداشت کردند که امسال با افزایش شش‌هزار تنی به 18 هزار تن می‌رسد.

اشرف با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر به بیش از 60 هزار تن افزایش می‌یابد تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده سال آینده پنج هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص می‌یابد که تولید میگو به بالای 20 هزار تن می‌رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار