۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

کانال پاناما میزبان 234 فروند شناور کروز خواهد بود

کانال پاناما میزبان 234 فروند شناور کروز خواهد بود
کانال پاناما در فصل‌های آتی پذیرای ۲۳۴ فروند شناور کروز که از آبراه‌های پاناماکس و نئوپاناماکس عبور می‌کنند، خواهد بود.
کد خبر: ۸۲۰۶۷
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از اداره کانال پاناما، در فصل جاری برابر با سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی آبراه‌های توسعه یافته جدید کانال میزبان ۲۴۳ فروند شناور کروز خواهد بود که نخستین مورد آن در تاریخ پنج اکتبر با نام تجاری Seven Seas Mariner و در سفر خود از کرانه غربی آمریکا به مقصد کرانه شرقی به کانال می‌رسد.
بر اساس این گزارش، متخصص ارشد تجارت بین الملل در کانال پاناما گفت: ضمن استقبال از فصل اوج شناور‌های کروز در کانال توسعه یافته پاناما، قصد داریم گامی ارزنده دیگر در تاریخ فعالیت کانال برداریم. از این رو، تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی پذیرای بیش از ۲۳۷ هزار مسافر خواهیم بود.
این گزارش ادامه داد: ۱۰ فروند شناور کروز جدی از آبراه‌های پاناماکس و نئوپاناماکس در اولین فصل اوج ترانزیت خود را ثبت می‌کنند که شامل شناور‌های Princess Cruise، Carnival Cruises، MSC، Norwegian Cruise، Viking Ocean Cruises، Hurtigruten، Iles Du Ponant، Blount Small Ship Adventure است.
شناور مسافربری موسوم به The Norwegian Bliss بزرگترین شناوری است که تاکنون از مسیر آبی پاناما گذر خواهد کرد و سپس بار دیگر به آبراه‌های نئوپاناماکس بازمی گردد. شناور‌های Caribbean Princess، Carnival Freedom و Disney Wonder نیز از کانال عبور می‌کنند.
شناور نروژی اولین بار ترانزیت خود را از کانال پاناما در می‌سال جاری میلادی انجام داد. این شناور بیش از ۱۶۸ هزار تن وزن دارد و قادر به جابه جایی شش هزار مسافر است. افزون بر آن، شناور‌های Carnival Triumph، Carnival Valor، Emerald Princess نیز برای نخستین بار است که از آبراهه‌های نئوپاناماکس عبور خواهند کرد. 
همانند سال‌های گذشته برخی خطوط کشتیرانی کروز از جمله خط آمریکا- هلند، پرینس کروز، رویال کاربین کروز و خط کروز نروژ برای فصل پیش روی نیز برنامه سفر خود را با ترانزیت‌های کامل از کانال توسعه یافته پاناما اعلام کرده اند.
خطوط کروز کوچک مانند ویند استار و کروز تحقیقاتی National Geographic Quest برنامه سفری خود را به ترتیب در هفت و هشت روز اعلام خواهند کرد و مقصد آن‌ها کرانه غربی آمریکای مرکزی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار