۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

رشد چهاردرصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در بندرامام

مدیرکل بنادر ودریانوردی خوزستان گفت:بارگیری و صادرات کالاهای غیرنفتی ازمجتمع بندری امام خمینی(ره) در نیمه نخست امسال با چهاردرصد نسبت به مدت مشابه پارسال به پنج میلیون و ۵۰۸ هزار تن رسید.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۰۵۲

به گزارش خبرنگار مانا ، عادل دریس با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از ۲۱ میلیون تن انواع کالا در نیمه نخست سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره) اظهار داشت: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و با هدف حمایت از تولید داخلی در جریان رقابت در تجارت بین المللی، شاهد رشد صادرات کالاهای غیز نفتی از منطقه ویژه اقتصادی  بندرامام خمینی(ره)  بوده ایم که از رشد چهار درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل برخوردار بوده است.

وی خاطر نشان ساخت: طی این همین مدت عملیات کابوتاژ با رشدی حدود ۲۵ درصد به بیش از ۳۸۱ هزار تن رسید.

دریس همچنین از رشد ۳۳ درصدی تردد شناورهای زیر هزار تن طی مدت مذکور خبر داد و ارائه خدمات دریایی و بندری به موقع و با کیفیت مطلوب را از اهم دلایل جذب بیشتر شناورهای ورودی و در نتیجه رضایتمندی صاحبان کالا عنوان کرد.

مجتمع بندر امام خمینی(ره) با ظرفیت سالانه ۵۵ میلیون تن و برخورداری از ۱۱۰۴۴هکتار وسعت، برخورداری از مزیت های اتصال به شبکه های جاده ای و راه آهن سراسری و پایانه های  اختصاصی کالا و تجهیزات پیشرفته و مجهز، بزرگترین بندر تجاری کشور است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی ایفا می کند.

بندرامام دومین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار