۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

ثروت کشور در بنادر دپو شده است

ثروت کشور در بنادر دپو شده است
هماهنگی و عزم ملی برای مقابله با کاهش حجم انبوه کالا‌های متروکه در بنادر تاکنون وجود ندارد به گونه‌ای که 10 درصد کانتینر‌ها بین 6 ماه تا 15 سال به صورت متروکه در بندر شهیدرجایی باقی مانده‌اند.
کد خبر: ۸۲۰۵۱
به گزارش خبرنگار مانا سی و نهمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی امروز سه‌شنبه 10 مهرماه با حضور دکتر حسن‌زاده معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی، معاونین، مدیرکل و اعضای اتاق فکر با موضوع چالش کالا‌های متروکه و راهکار‌های مقابله و کاهش آن برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر حسن‌زاده با بیان اینکه کالا‌های متروکه 10 درصد از ظرفیت‌های نگهداری کالا در بنادر را به خود اختصاص می‌دهد گفت: سعی داریم با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی بخشی از این کالا‌ها را از بنادر خارج کنیم؛ که در همین خصوص طی ماه‌های گذشته برخی از کالا‌ها که به مرحله اسقاط رسیده بودند از بنادر خارج شد.
وی افزود: برای مثال هم‌اکنون 140 هزار تن ذرت متروکه در بندر امام باقی است که عملاً قابلیت ترانزیت شدن ندارد و امکان بازگرداندن هم نیست. به این ترتیب ثروت کشور به این گونه در بنادر دپو شده است.
حسن‌زاده با اشاره به اصلاح لایحه امور گمرکی گفت: در بند‌های این لایحه باید تصمیماتی برای کالا‌های متروکه گرفته شود تا اقدامات مربوط به کالا‌های متروکه در خارج از بندر پیگیری شود.
به گفته معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی، اصلاحیه لایحه گمرکی می‌تواند به این امر کمک کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار