۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
آلفالاینر:

خطوط کشتیرانی در مقابل افزایش قیمت سوخت دست به کار شدند

خطوط کشتیرانی در مقابل افزایش قیمت سوخت دست به کار شدند
آلفالاینر در تحلیل هفتگی زوایای مختلف بازار کشتیرانی کانتینری را به زیر ذره بین برد.
کد خبر: ۸۲۰۴۷

به گزارش گروه بین الملل مانا آلفالاینر در تحلیل هفتگی خود در ابتدا موضوع  قانون استفاده از سوخت با سولفور پایین 2020 را به میان آورد و نوشت: خطوط کشتیرانی های CMA CGM فرانسه و MSC سوئیس از پیشگامی کشتیرانی مرسک دانمارک در اعلام اضافه بهای جدید فاکتور تعدیل قیمت سوخت (BAF) که از یکم ماه ژانویه سال 2019 میلادی به کارگرفته خواهد شد، پیروی کرده اند. این خطوط  در پی قانون سختگیرانه استفاده از سوخت با سولفور تا سقف نیم درصد آیموIMO دست به چنین اقدامی زدند. انتظار می رود قانون مذکور که از یکم ماه ژانویه سال 2020 لازم الاجرا می شود، افزایش چشم گیر هزینه سوخت را بر دوش خطوط کشتیرانی تحمیل کند.

تحلیل هفتگی آلفالاینر 40//

این گزارش ادامه داد: کشتیرانی مرچنت هیوندایی کره جنوبی قرارداد سفارش ساخت 20 فروند کشتی کانتینری با مجموع ظرفیت 396 هزار را با سه کشتی سازی هموطن امضا کرد. قیمت کلی این معامله سه میلیارد و 153 میلیون و 200 هزار KRW معادل دو میلیارد و 830 میلیون دلار برآورد شده است.

تحلیل هفتگی آلفالاینر 40//

این قرارداد شامل سفارش ساخت هفت فروند کشتی کانتینری با ظرفیت 23 هزار TEU به قیمت هر یک 155 میلیون و 400 هزار دلار در کشتی سازی دوو، پنج فروند کشتی کانتینری با ظرفیت 23 هزار TEU به قیمت هر یک 154 میلیون و 600 هزار دلار در کشتی سازی صنایع سنگین سامسونگ و هشت فروند کشتی کانتینری با ظرفیت 15 هزارTEU به قیمت هر یک 121 میلیون و 600 هزار دلار است.

کشتیرانی مرچنت هیوندایی 72 فروند کشتی کانتینری با ظرفیت کلی 414 هزار TEU را در اختیار دارد. بر طبق رده بندی آلفالاینر مرچنت هیوندایی جایگاه دهم جدول را به خود اختصاص داده است. 9 فروند کشتی دیگر با ظرفیت کلی 100 هزار TEU که در حال حاضر تحت چارتر مرسک و MSC قرار دارند، پس از اتمام دوره چارتری به ناوگان عملیاتی این کشتیرانی درسال 2020 بازخواهند گشت.

*کشتیرانی Global Feeder Shipping GFS مستقر در دبی، مالکیت خطوط سرویس دهی کانتینری کشتیرانی Simatech هموطن را به دست آورد. درحال حاضر GFS با 12 فروند کشتی کانتینری چارتری با رنج ظرفیت یک هزار و 200 TEU الی چهار هزار و 300 TEU فعالیت می کند. مجموع ظرفیت شناورها به 32 هزار و 495 TEU می رسد.

تحلیل هفتگی آلفالاینر 40//

 *هلدینگ مشترک سه کشتیرانی برتر ژاپن موسوم به ONE پوشش آمریکای مرکزی و بنادر خلیج آمریکا را گسترش می دهد.

* از پوشش بندری خط سرویس دهی مدیترانه/ ساحل شرقی آمریکا (خط سرویس دهی مشترک ائتلاف اقیانوسه و THE ) رونمایی شد. خط مذکور در بنادر La Spezia, Genoa, Fos, Barcelona, Valencia, New York, Norfolk, Savannah, Miami, Algeciras و La Spezia پهلوگیری خواهد کرد. کشتیرانی های هاپاگ لوید آلمان، یانگ مینگ تایوان، ONE ژاپن، کاسکوی چین، OOCLهنگ کنگ، CMA CGM فرانسه APL سنگاپور و Zim رژیم صهیونستی از مشارکت کنندگان دراین خط سرویس دهی هستند.

  • تحلیل هفتگی آلفالاینر 40//

 * کشتیرانی Zim رژیم صهیونستی ارتباطات جدید را در مسیر تجاری شبه قاره هند- مدیترانه شرقی فراهم می کند.

* کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان دومین خط سرویس دهی هفتگی اروپای شمالی-آفریقای غربی را از اواسط ماه نوامبر سال جاری میلادی راه اندازی خواهد کرد.

* شرکت لجستیکی Samskip هلند از شروع یک خط سرویس دهی جدید که بندر آنتورپ را به بندرHull در انگلستان متصل می کند، خبر داد.

* کشتیرانی کاسکوی چین کشتی کانتینری 13 هزار و 800 TEU موسوم به COSCO SHIPPING ROSE، سومین کشتی ازمجموع هشت فروند کشتی با ظرفیت 13 هزار و 800 TEU سفارش داده شده درماه جولای سال 2015 میلادی را تحویل گرفت.

 *کشتیرانی Lomar مستقر در لندن کشتی کانتینری SABRE TRADER نخستین کشتی از سری جدید نه فروند کشتی سفارش داده شده با ظرفیت یک هزار و 800 TEU را دریافت کرد.

* شرکت کشتیرانی SITC چین کشتی کانتینری SITC TOYOHASHI نخستین کشتی از مجموع جدید سفارش ساخت با ظرفیت یک هزار و یازده TEU را تحویل گرفت.

* کشتیرانی Pacific Direct Line PDL کشتی کانتینری SOUTHERN PEAPL با ظرفیت 600 TEU را دریافت کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار