۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

کاهش تقاضای تجارت از آسیا به خاورمیانه

کاهش تقاضای تجارت از آسیا به خاورمیانه
بررسی ها نشان می‌دهد، میزان تقاضا از آسیا به خاورمیانه و آسیای جنوبی در سراشیبی نزول قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۲۰۴۵
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از موسسه مشاوره‌ای کشتیرانی Drewry، آمار تجارت کانتینری (CTS) این موسسه خبر از کاهش حمل و نقل بار از آسیا به خاورمیانه و تجارت آسیای جنوبی می‌دهد که رشد قابل توجه ثبت شده در سه ماهه نخست سال جاری میلادی را کمرنگ کرده است.
بر اساس این گزارش، آمار CTS بیانگر آن است که تجارت مرز‌های غربی به هر دو منطقه مذکور تنها رشد پنج درصدی داشته است که در مقایسه با رشد نرخ ۱۶ درصدی پیشین کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است. افزون بر آن، به نظر می‌رسد میزان تقاضا در سه ماهه دوم با تغییراتی همراه شد چرا که میزان جابه جایی حجم بار افت سه درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.
این گزارش ضمن تفکیک تجارت دو منطقه ادامه داد: تجارت کانتینری آسیا به خاورمیانه ۵.۷ درصد در سه ماهه دوم افت کرد و به ۸۵۰ هزار TEU رسید. آمار منتشرشده ماه جولای نیز نشان از ادامه روند نزولی و افت ۱۱ درصدی تجارت دارد به گونه‌ای که در مجموع و پس از گذشت هفت ماه میزان تجارت با افت ۱.۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی همراه شد.
افزون بر آن، تجارت کانتینری در مسیر آسیا به آسیای جنوبی در سه ماهه دوم ۱.۴ درصد کاهش یافت. اما میزان افت در ترافیک کانتینری در مقایسه با سفر‌های رفت به سوی خاورمیانه شرایط دشوار کمتری را متحمل شد.
در طرف عرضه، میزان قراداد‌های موجود همزمان با پاسخ شناور‌ها به شرایط ضعیف تجارت تدریجا کاهش یافت. تحقیق Drewry نشان می‌دهد، ظرفیت مرز‌های غربی آسیا به خاورمیانه در آگوست سال جاری میلادی پنج درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته بود. این درحالی است که میزان قرارداد‌ها به سمت آسیای جنوبی چهار درصد افت داشت.
موسسه مشاوره‌ای Drewy در پایان این گزارش نوشت: با افزایش بهره مندی از شناور‌های موجود در مرز‌های غربی می‌توان شاهد پوشش ۶۰ درصدی در تجارت دو منطقه بود. به علاوه آنکه، نرخ حمل و نقل نیز کاهش می‌یابد. همچنین، داده‌های اخیر مهر تاییدی بر نیاز بیشتر ظرفیت خارج از مسیر‌های تجاری ذکر شده برای بهبود نرخ حمل و نقل می‌زند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار