۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

هفت میلیارد دلار کالا از گمرکات بوشهر صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: 15میلیون و 379 هزارتن کالا به ارزش افزون بر هفت میلیارد دلار از طریق گمرکات استان بوشهر صادرشد .
کد خبر: ۸۲۰۴۴

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سید حسین حسینی محمدی با اشاره به ظرفیت های عظیم استان بوشهر برای سرمایه گذاری به صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر پرداخت و اظهار داشست: میزان کل صادرات انجام شده در شش ماهه  نخست امسال حدود 15 ميليون و 379 هزار تن كالا به ارزش افزون بر هفت ميليارد و 535 ميليون دلار  است نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 5 درصد افزایش را نشان مي‌دهد.

ئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: صادرات بدون احتساب میعانات گازی در این مدت افزون بر 10 ميليون و 417 هزار تن كالا به ارزش حدود چهار میلیارد و 952 میلیون دلار است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن چهار درصد و از نظر ارزش 34 درصد افزایش یافته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان را شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کودهای معدنی، جکت و متعلقات آن، سیمان و کلینکر، گوگرد، لوازم حفاری، گوجه فرنگی، بادمجان و کدو، سنگ گچ و گچ بنایی، هندوانه و خربزه دانست و افزود: این کالاها به کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، مناطق ویژه، ژاپن، اندونزی، تایوان، کویت و تایلند از طریق گمرکات استان بوشهر صادرشده است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به واردات در شش ماه نخست امسال عنوان کرد: حدود 331 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 912 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 45 و از نظر ارزشی 29 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی بیان کرد: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل لوازم و تجهیزات نیروگاهی، موز، کره حیوانی، اجزا و قطعات خودروی سواری، لاستیک خودروی سواری، اجزا و قطعات موتورسیکلت، برنج، خودروی سواری، چای سیاه و حبوبات بوده است.

حسینی محمدی  بیان کرد: کشورهای روسیه، چین، فیلیپین، نیوزیلند، امارات متحده عربی، اکوادور، هند، کره جنوبی، ژاپن و فرانسه عمده کشورهای مبدا وارداتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند..

ارسال نظرات
آخرین اخبار