۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱

برگزاری رزمایش مشترک هوایی ژاپن و آمریکا بر فراز دریای شرق چین

برگزاری رزمایش مشترک هوایی ژاپن و آمریکا بر فراز دریای شرق چین
نیروهای دفاع هوایی ژاپن با بمب‌ افکن‌های استراتژیک B-52 آمریکا رزمایش مشترک هوایی بر فراز دریای شرق چین و دریای ژاپن انجام دادند.
کد خبر: ۸۲۰۱۷
به گزارش گروه بین الملل مانا، ارتش ژاپن روز جمعه مورخ 28 سپتامبر 2018، خبر داد که نیروهای دفاع هوایی ژاپن با بمب‌ افکن‌های استراتژیک B-52 آمریکا رزمایش مشترک هوایی بر فراز دریای شرق چین و دریای ژاپن انجام دادند.
بر اساس بیانیه این رزمایش، نیروهای دفاع هوایی ژاپن موسوم به Koku-Jieitai و نیروی هوایی آمریکا آموزش دوجانبه در محدوده هوایی دریای شرق چین و دریای ژاپن انجام دادند. این آموزش دوجانبه برای افزایش قابلیت واکنش مشترک ژاپن و آمریکا و همچنین بخبود مهارت‌های تاکتیکی ارتش‌ها انجام شد.
بر اساس مستندات، این رزمایش تمرینی توسط 14 فروند F-15 و دو جت جنگی F-2 متعلق به نیروهای دفاع هوایی ژاپن و یک بمب افکن استراتژیک B-52 نیروی هوایی آمریکا در روز پنج‌شنبه مورخ 27 سپتامبر 2018 انجام شد. وزیر دفاع ژاپن، اشاره کرد که این تمرین نظامی همکاری مشترک ژاپن و آمریکا را تقویت می‌کند.
از گذشته دور ژاپن و چین بر سر مالکیت مجمع الجزایر سن کاکو (Senkaku Islands) درگیر بوده‌اند. این جزایر که توسط چینی‌ها به مجمع‌الجزایر دیایو (Diaoyu Islands) معروف است، در جوار مسیرهای مهم کشتیرانی و میادین غیرفعال بزگ نفت و گاز قرار دارد. ژاپن مدعی است که از سال 1895 این جزایر را در تملک خود دارد، در حالی‌که چین ادعا می‌کند نقشه‌های سال 1783 و 1785 تهیه شده ژاپنی‌ها نشان می‌دهد این جزایر متعلق به چین است. پس از جنگ جهانی دوم، این جزایر توسط ایالات متحده کنترل می‌شد تا اینکه در سال 1972 دولت آمریکا آن را به ژاپن بازگرداند. تایوان و کشور چین همچنان بر این باورند که کنترل ژاپن بر این جزایر غیر قانونی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار