۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

افزایش حضور گردشگران خارجی در جزیره هنگام

افزایش حضور گردشگران خارجی در جزیره هنگام
روند ورود گردشگران خارجی به جزیره هنگام افزایش یافته به طوریکه اکثر گردشگران خارجی ورودی به این جزیره، علاقمند به اقامت شبانه در اقامتگاه های بوم گردی هستند.
کد خبر: ۸۲۰۰۲

افشین عباس نژاد هنگامی در گفتگو با خبرنگار مانا از روند افزایش ورود گردشگران خارجی به جزیره هنگام خبر داد و بیان داشت: اکثر گردشگران خارجی ورودی به هنگام، علاقمند به اقامت شبانه در اقامتگاه های بوم گردی هستند.

فعال بخش خصوصی در امر توریسم دریایی جزیره هنگام خاطرنشان ساخت: انتظار می رود نیمه دوم سال همزمان با افزایش ورود گردشگران داخلی شاهد حضور تعداد بیشتری گردشگر خارجی به جزیره هنگام باشیم که این امر رونق بیش از پیش توریسم این جزیره را به دنبال خواهد داشت.

به گفته مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام، اکثر گردشگران خارجی ورودی به جزیره هنگام از کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند.

به گفته عباس نژاد هنگامی، گردشگرانی که به جزیره هنگام سفر می کنند می توانند از انواع خدمات اقامتی و پذیرایی که توسط جامعه محلی به گردشگران ارائه می شود، بهره مند شود.

وی در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: گشت داخل جزیره، غذای سنتی، نقش حنا، بازدید از سبک معماری روستای هنگام قدیم و آموزش ماهیگیری از جمله برنامه هایی است که گردشگران می توانند با سفر به جزیره هنگام از آن بهره مند شوند.

این فعال بخش خصوصی در امر توریسم دریایی خلیج فارس همچنین به وجود بازارچه صنایع دستی جزیره هنگام اشاره کرد و گفت: این بازارچه توسط بانوان محلی جزیره اداره می شود و گردشگران با مراجع به آنجا می توانند انواع سوغات و صنایع دستی هنگام و نیز غذاهای محلی را خریداری کنند.

مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام، تاکید کرد: وجود بازارچه صنایع دستی و رستوران محلی،باعث اشتغالزایی برای جامعه محلی هنگام به خصوص بانوان جزیره شده است.

عباس نژاد هنگامی همچنین از نقاط دیدنی جزیره هنگام را تأسیسات بندری انگلیسی‌ها در ساحل این جزیره دانست و اظهار داشت: علاوه بر این تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره یکی دیگر از دیدنی‌های این جزیره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در طول روز دسته های بزرگ دلفین ها در آبهای ساحلی جزیره هنگام دیده می شوند، خاطرنشان کرد: بازدید از دلفین ها با استفاده از قایق های تفریحی بسیار جذاب است و بدون شک دلفین ها مهمترین جاذبه جزیره هنگام محسوب می شوند.

مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام عنوان کرد: شنا و غواصی در سواحل پیرامون جزیره و تماشای لاکپشت های دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جمله جاذبه های دریایی اطراف هنگام و طبیعت منحصر به فرد، آهوان و تنها پارک کروکودیل کشور از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام محسوب می‌شوند.

به گفته این فعال بخش خصوصی در توریسم خلیج فارس، 250 فروند قایق تفریحی از طریق اسکله های کندالو و شیب دراز، گردشگران را به جزیره هنگام منتقل می کنند.

عباس نژاد هنگامی همچنین در خصوص ایجاد زیرساختهای گردشگری در جزیره هنگام توسط بخش دولتی اظهار کرد: لازم است جهت ایجاد امکانات تفریحی و توریستی در جزیره از نیروهای بومی بهره گیری شود تا اقتصاد بومیان این جزیره نیز به دنبال رونق گردشگری از وضعیت بهتری برخوردار شود.

وی با اشاره به تلاش جدی جامعه محلی هنگام برای کسب درآمد از طریق ورود گردشگران به جزیره، یادآور شد: گردشگرانی که به جزیره هنگام سفر می کنند می توانند از انواع خدمات اقامتی و پذیرایی که توسط جامعه محلی به گردشگران ارائه می شود، بهره مند شود.

این فعال بخش خصوصی در توریسم خلیج فارس، اذعان داشت: سکونت جامعه محلی هنگام در این جزیره و خالی بودن این جزیره از سایر قومیت ها باعث شده تا این جزیره به لحاظ فرهنگ و مردم شناسی از ارزش بسیار زیادی در منطقه خلیج فارس برخوردار باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار