۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

ضرورت ایجاد استخرهای ساحلی در مازندران برای کاهش غریق

ضرورت ایجاد استخرهای ساحلی در مازندران برای کاهش غریق
دبیر ستاد ساماندهی طرح های دریای مازندران گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند با ایجاد استخرهای ساحلی در این استان ضمن ایجاد فضای امن برای شنای گردشگران از بهره اقتصادی بسیار خوبی نیز در این راستا برخوردار شوند.
کد خبر: ۸۲۰۰۰

عیسی طوسی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به کاهش غرق شدگی های در آبهای این استان طی تابستان امسال بیان داشت: این میزان کاهش برای ما کافی نیست، بلکه نهایت تلاش همکاران ما در استانداری مازندران رساندن رقم غرق شدگی به صفر است.

دبیر ستاد ساماندهی طرح های دریای مازندران ادامه داد: این مهم تنها با توسعه کمی و کیفی طرح های ساماندهی دریا محقق نخواهد شد چرا که دریای خزر جزو خشن ترین دریاهای جهان برای شنا کردن است و همواره امواج شکافنده آن جان شناگران را تهدید می کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در سایر کشورهای دنیا، شنای گردشگران در دریاها منجر به غریق نمی شود، خاطرنشان ساخت: ضروری است در راستای رساندن غریق در آبهای مازندران به رقم صفر، نسبت به ایجاد استخرهای ساحلی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون یک استخر ساحلی در فریدون کنار با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده است، اظهار داشت: این استخر مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است اما باید با انجام کمی اصلاحات از حالت سنتی به مدرن تبدیل شود.

مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران، عنوان کرد: طول دریای مازندران 470 کیلومتر است که از این میزان تنها 280 کیلومتر آن قابلیت شنا کردن را دارد، بنابراین کنترل و امداد و نجات گردشگرانی که قصد شنا کردن در این میزان زیاد از نوار ساحلی را دارند، بسیار مشکل است.

به گفته وی، سرمایه گذاران بخش خصوصی با ایجاد استخرهای ساحلی می توانند ضمن ایجاد فضای امن برای شنای گردشگران از بهره اقتصادی بسیار خوبی نیز در این راستا برخوردار شوند.

طوسی از جمله مهمترین دلایل کاهش سالانه غریق ها در استان مازندران را توجه ویژه در خصوص تزریق اعتبارات لازم جهت توسعه کمی و کیفی طرح های ساماندهی دریا و نیز افزایش امکانات و تجهیزات امداد و نجات برای ناجیان غریق عنوان کرد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، تاکید کرد: دولت با وجود تنگناهای مالی همواره نسبت به موضوع طرح های ساماندهی دریا و کاهش غرق شدگی ها در دریای مازنداران توجه ویژه داشته و اعتبارات بسیار خوبی را در این راستا تخصیص داسته است.

وی با اشاره به حضور هزار ناجی غریق در مناطق خطرآفرین استان و 400 نفر ناجی در طرح های ساماندهی دریای استان، اذعان داشت: در تابستان امسال، فعالیت ناجیان غریق هر نیم ساعت مورد نظارت کارشناسان استانداری قرار می گرفت تا نسبت به جاگیری ناجیان در مکان مورد نظر اطمینان کامل حاصل شود.

دبیر ستاد ساماندهی دریای استان مازندران با اشاره به اینکه تا قبل از سال 92 شاهد غرق شدگی سالانه 250 نفر در آبهای استان مازندران بودیم، بیان داشت: با توجهات صورت گرفته توسط دولت هم اکنون این رقم به 47 نفر در سال رسیده است که امیدواریم شاهد رسیدن این رقم به صفر باشیم.

به گفته وی، از سال 92 تا کنون علاوه بر تجهیز ناجیان غریق به امکانات لازم جهت امداد و نجات از جمله جت اسکی، قایق ، موتور و ... هشت طرح دریا نیز بهسازی شده اند که این عوامل نیز در کاهش غرق شدگی ها بسیار موثر بوده است.

وی در ادامه گفته های خود بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص جلوگیری از شنای گردشگران در خارج از طرح های ساماندهی دریا و نیز جلوگیری از شنای آنها در راستای حرکت جت اسکی رانان و قایقران و مناطق ساحلی سنگ چین شده، تاکید کرد کرد.

مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران بیان داشت: یکی دیگر از علل مهم غرق شدگی ها به شنای گردشگران در خارج از حضور ناجیان غریق و در طول شب است که متاسفانه غرق شدگی بسیاری از گردشگران را به همراه داشته است.

طوسی خاطرنشان ساخت: همچنین بسیاری از گردشگران در زمان طوفانی بودن دریا بدون توجه به هشدار های ناجیان غریق اقدام به شنا می کنند که این امر نیز باعث گرفتن جان بسیاری از شناگران می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار