۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

هزینه های کانتینری گران می شود

هزینه های کانتینری گران می شود
خط کانتینری فرانسه اعلام کرده است، اجرای قانون سوخت کم سولفور ۰.۵ درصد در سال ۲۰۲۰ میلادی به طور میانگین یک هزینه مازاد معادل ۱۶۰ دلار به ازای هر TEU را به همراه خواهد داشت. 
کد خبر: ۸۱۹۹۹
به گزارش گروه بین الملل مانا، سیترید نوشت: خط کانتینری CMA CGM فرانسه ضمن نزدیک شدن به تاریخ مقرر اجرای قانون بین المللی سوخت کم سولفور که از سوی سازمان بین المللی دریانوردی مورد تصویب قرار گرفته است، از افزوده شدن ۱۶۰ دلار به ازای هر TEU به هزینه‌ها و پرداخت آن از سوی مشتریان در قبال دریافت سوخت خبر داد.
بر اساس این گزارش و برخلاف آنکه شرکت کشتیرانی CMA CGM مسیر را با سفارش شناور‌های ۲۲ هزار TEU و سوخت LNG هموار کرده است، قصد دارد تا به منظور سازگاری با قانون سولفور که در نخستین روز ژانویه ۲۰۲۰ میلادی به مرحله اجرا درمی آید، اقداماتی برای بهره مندی از سوخت کم سولفور نیز بیاندیشد که هزینه اضافی ۱۶۰ دلاری در ازای هر TEU را به همراه دارد. افزون بر آن، این شرکت احتمال دارد برای چندین فروند از شناورهایش اسکرابر سفارش دهد. 
در همین راستا، معاون ارشد شبکه آژانس بازرگانی این شرکت گفت: اجرای قانون جدید که برای واحد ما یک پیشرفت زیست محیطی به حساب می‌آید، تمامی نقش آفرینان صنعت کشتیرانی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در کنار تعهداتی که این شرکت دارد، از هیچگونه تلاشی برای همسویی با قانون سوخت کم سولفور ۰.۵ درصد در سال ۲۰۲۰ میلادی دریغ نمی‌کند. از این رو، تمامی سیاست‌های فروش در خصوص قیمت مازاد سوخت مورد بررسی و بازبینی دقیق قرار می‌گیرند.
هزینه‌های اضافی بر عهده مشتریان است که قصد سازگاری با قانون جدید را دارند و اساس آن تجارت در برابر تجارت خواهد بود. 
هفته گذشته خط کشتیرانی مرسک دانمارک از برنامه‌های خود برای تعدیل سوخت خبر داد که به موجب آن از نخستین روز ژانویه ۲۰۱۹ میلادی هزینه‌های اضافی را در قبال تامین سوخت کم سولفور افزایش می‌دهد. 
افزون بر آن، شرکت‌های OOCL هنگ کنگ و APL که بخشی از CMA CGM فرانسه محسوب می‌شوند، پرداخت هزینه‌های مازاد به ویژه در بخش حمل و نقل کانتینری را بر عهده حمل کنندگان بار و فوروارد‌ها می‌دانند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار