۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
عروس دریایی در همه اقیانوس ها یافت می‌شود. گونه‌ای از آنها در آب شیرین زندگی می‌کند که اندازه‌ای کمتر از نیم اینچ و رنگی سفید و روشن دارد. این گونه نیش ندارد. در بسیاری از مناطق عروس دریایی‌ها را در آکواریوم نگهداری می‌کنند.
کد خبر: ۸۱۹۹۱

به گزارش خبرنگار مانا، عروس دریایی گونه‌ای از بی مهرگان است که در شاخه مرجانیان طبقه‌بندی می‌شود. این موجودات قادر به شنا کردن هستند. گونه‌های متفاوتی از این جاندار وجود دارد از جمله Scyphozoa (بیش از ۲۰۰ گونه)، Staurozoa (در حدود ۵۰ گونه)، Cubozoa (در حدود ۲۰ گونه) و Hydrozoa (در حدود ۱۰۰۰-۱۵۰۰ گونه). 

عروس‌های دریایی از قدیمترین موجودات زنده دریایی‌اند که از ۶۵۰ میلیون سال پیش تاکنون در دریاها زیست می‌کنند. این جانوردریایی از نظر شکل، اندازه و رنگهای متنوع به گونه‌های مختلف تقسیم بندی می‌شود.

در عکس پیش رو ماهی بسیار کوچکی را می بینید که در میان بازوان عروس دریایی پناه گرفته است. هنلی اسپیلز، عکاس حرفه ای  این عکس را در سواحل فیلیپین به ثبت رسانده و درباره لحظه گرفتن عکس این گونه توضیح می دهد:

گرچه ماهی کوچک از بازوهای عروس دریایی به عنوان محافظ خود استفاده کرده، اما باید بدانید کماکان دور از خطر نیست و هم زمان در معرض خار همان بازوها قرار دارد. همچنین انتخاب عروس دریایی به عنوان بادیگارد، دردسرهای دیگری هم برای این ماهی کوچک دارد، چرا که دائم باید حواسش به این موجود زیبا باشد و تنها به سمت راست شنا کند. 

بادیگارد

ارسال نظرات