۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

شناورهای VLCC تغییر رویه می دهند

شناورهای VLCC تغییر رویه می دهند
بازار تانکر در هفته‌ای که گذشت ضمن حفظ پایداری در برخی بخش‌ها روندی ثابت و پایدار در بورس بالتیک را از خود برجای گذاشت و شناور‌های VLCC بیشترین تغییر را داشتند.
کد خبر: ۸۱۹۷۸
به گزارش گروه بین الملل مانا و بر اساس داده‌های بورس بالتیک، بازار تانکر در روندی پایدار به مسیر خود ادامه داد و تنها بخشی که با نوسانات قابل توجه و روبه رشد همراه شد، تغییر رویه در رفتار شناور‌های VLCC بود.
شناور‌های VLCC
نرخ حمل و نقل برای شناور‌های غول پیکر نفت خام ۲۷۰ هزار میلیون تنی در مسیر خاورمیانه به چین و سنگاپور در رقم ۵۶.۵ تا ۵۷.۵ WS ثابت ماند و تزانزیت بار از مرز‌های آمریکا به ۲۰ WS رسیده بود که با ۱.۵ واحد جهش در رقم ۲۱.۵ WS تثبیت شد. آفریقای غربی به چین نیز شاهد دو واحد افزایش برای شناور‌های VLCC به ظرفیت ۲۶۰ هزار میلیون تن بود و به ۵۷ WS رسید. در این میان، نرخ جابه جایی برای شناور‌ها در مسیر آمریکا به کره جنوبی و سنگاپور به ترتیب پنج و چهار میلیون دلار برآورد شد. شرکت بحری توانست ۲۸۰ هزار میلیون تن بار را از Sidi Kerir به بندر روتردام و با ۶۸.۵ WS حمل کند. این درحالی است که نرخ تعیین شده تا چین به ۴.۶ میلیون دلار رسید.
 سوئزماکس
شناور‌های سوئزماکس سفر هفته گذشته خود را در مسیر آفریقای جنوبی- بریتانیا درحالی به پایان رساندند که ۲.۵ واحد افزایش را در نرخ جابه جایی بار به حجم ۱۳۰ هزار میلیون تن و رقم ۷۲.۵ WS تجربه کردند. دریای سیاه نیز با WS۹۰ و بار زیاد به مقصد سنگاپور و چین به ترتیب شاهد درآمد ۲.۶۵ و ۳.۱۵ میلیون دلاری بود. شرکت نفتی شل در این میان برای مسیر الجزیره/Fos رقم WS ۸۷.۵ و /Sidi Kerir نینگبو ارزش ۲.۷۵ میلیون دلاری را ثبت کرد.
افراماکس
نرخ‌های مدیترانه برای ۸۰ هزار میلیون تن از Ceyhan و دریای سیاه WS ۱۰۰ اعلام شد. نرخ‌های بالتیک نیز برای جابه جایی ۱۰۰ هزار میلیون تن بار از طریق دریای شمالی با پنج واحد افزایش به WS۸۰ رسید. نرخ بار ۸۰ هزار میلیون تنی نیز در این مسیر به رقم WS۱۰۶.۲۵/۱۰۷.۵ رسید. بازار شناور‌های افراماکس در دریای کارائیب پایدار بود و برای ۷۰ هزار میلیون تن بار از ونزوئلا به خلیج آمریکا به WS ۱۵۰ رسید.
پاناماکس
شناور‌های پاناماکس توانستند در هفته گذشته ۵۵ هزار میلیون تن بار را به خلیج آمریکا حمل کنند، اما تغییری در گستره جهانی آن ایجاد نشد و در رقم WS۱۲۰/۱۲۲.۵ ثابت ماند.
تانکر حمل مشتقات تمیز
نرخ جابه جایی بار به حجم ۷۵ هزار میلیون تن از خاورمیانه به ژاپن ۲.۵ واحد صعود کرد و به WS۱۰۰ رسید. افزون بر آن، ۵۵ هزار میلیون تن بار با جهش ۷.۵ واحدی به WS۱۱۵ رسید. همچنین، ۳۷ هزار میلیون تن در مسیر قاره‌ای به آمریکا جابه جا شد که افت ۲۰ واحدی داشت و به WS۱۰۰ رسید. میزان جابه جایی بار در سفر‌های برگشتی با ۲.۵ واحد کاهش WS۱۰۰ ارزیابی شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار