۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵

پیرائوس، نقطه اتصال آسیا به اروپا

پیرائوس، نقطه اتصال آسیا به اروپا
بندر پیرائوس با سرمایه گذاری چینی ها جایگاه ویژه ای در منطقه یافت و به مکانی استراتژیک تبدیل شد تا شناورها به راحتی بتوانند به مقاصد اروپایی سفر کنند.
کد خبر: ۸۱۹۷۷
به گزارش گروه بین الملل مانا، بندر پیرائوس یونان که در نوع خود و دریای مدیترانه شرقی بزرگترین بندر است، اصلی‌ترین ترمینال برای شناور‌هایی به حساب می‌آید که از آسیا به اروپا سفر می‌کنند. شرکت کشتیرانی کاسکو چین لنگرگاهی در این بندر ساخت که ایستگاه اصلی اتصال مسیر‌های دریایی و حمل و نقل زمنیی به شمار می‌آید.
در همین راستا، مدیر بازرگانی در ترمینال کانتینری S.A پیرائوس می‌گوید: ترمینال‌های پیرائوس نتیجه سرمایه گذاری‌های گسترده و پیشگام چین در یونان می‌دانیم و چین مصداق واقعی سرمایه گذاری خارجی در این بندر است.
در لنگرگاه ساخته شده، تخلیه بسیاری از کانتینر‌ها در این بندر انجام می‌شود و قطار‌ها آن‌ها را بارگیری می‌کنند و سپس بار از طریق خطوط ریلی به اقصی نقاط اروپا تحویل داده می‌شود. 
۱۰ فروند قطار به طور هفتگی بندر پیرائوس را به مقاصد مختلف ترک می‌کنند و با گذر از مجارستان، اتریش، جمهوری چک و اسلوونی به اروپای مرکزی و شرقی می‌رسد. 
در ادامه این گزارش، مدیر عامل خطوط کشتیرانی کاسکو گفت: بندر پیرائوس موقعیت استراتژیکی ویژه‌ای برای ما دارد تا بتوانیم از طریق آن خدمات حمل و نقلی خود را سرعت بخشیم. بدین ترتیب، برای مشتریان خود خدمات با کارآمدی بالا را در نظر گرفته ایم به گونه‌ای که برای نیل به این هدف سال گذشته، یک شرکت بومی جدید برای مدیریت تجارت خطوط ریلی تاسیس کردیم. این شرکت ۱۴۰ نفر کارمند دارد که تنها چهار نفر از آنان با ملیتی چینی مشغول به کار هستند و باقی فرصت‌های شغلی برای افراد محلی و منطقه فراهم است.
این گزارش در ادامه ضمن اشاره به نگرانی‌های موجود در خصوص در دست گرفتن سهم کلی بازار به واسطه سرمایه گذاری‌های کلان از سوی چین، افزود: رشد تجارت در منطقه حاکم است که به تمامی اروپا مربوط و تنها در یونان خلاصه نمی‌شود. آنچه دولت چین درصدد تلاش بر آن است، سرمایه گذاری ایمن و سالم خواهد بود به گونه‌ای که تامین هرگونه زیرساختی به نفع کشور یونان است.
مدیر عامل خطوط کشتیرانی کاسکو ادامه داد: در تامین تمامی زنجیره خدماتی شامل تجهیزات و کارمندان به منابع محلی وابسته هستیم و هیچ گاه قصد تسخیر بازار را نداشته و نداریم. قول می‌دهیم فعالیت ما در بازاری آزاد و بر اساس منافع دو طرفه باشد.
وی در پایان گفت: تقاضا در بندر پیرائوس که چندان بزرگ نیست، کم است. اما قدرت آن در برقرار اتصال به نقاط مختلف جهان موجب شده تا حجم تجارت افزایش یابد و به دنبال آن صادرکنندگان چینی از خدمات مناسب و بهینه نهایت سود را ببرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار