۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

جانمایی یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران

جانمایی یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران جانمایی می شود تا از ظرفیت های بندری این منطقه به نحو مطلوب استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۱۹۷۲
به گزارش مانا، محمد راستاد در مورد ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اقدامات مناسبی به منظور ایجاد تعامل بین شهرهای بندری و بنادر تجاری صورت گرفته است، اظهار داشت: انعقاد قراردادها در این رابطه در دستور کار قرار گرفته است تا شاهد تعامل حداکثری ۱۵ بندر و ۱۲ شهر بندری باشیم.
وی همچنین از جمله اقدامات مهم سازمان بنادر را که در دستور آن قرار دارد؛ افزایش سهم حمل و نقل دریایی، اعمال هرچه بیشتر حاکمیت دریایی، ارتقای ایمنی دریانوردی و توجه به محیط زیست دریایی اعلام کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت های سواحل مکران، اظهار کرد: از بندر جاسک به عنوان ظرفیت جدید بنادر در سواحل مکران استفاده خواهد شد.
 راستاد در این باره افزود: مطالعات در این رابطه در حال انجام است بنابراین یکی از بنادر بزرگ کشور در سواحل مکران جانمایی می شود تا از ظرفیت های بندری به نحو مطلوب استفاده کنیم و در این رابطه باید دسترسی پسکرانه ای مناسبی برای جاسک در بخش جاده و ریل ایجاد شود.
وی در مورد افزایش سهم ریل در بنادر کشور نیز خاطر نشان کرد: در این حوزه اقدامات برجسته در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری صورت گرفته است و تعامل بسیار مطلوبی با راه آهن وجود دارد.
راستاد افزود: در زمینه توسعه زیرساخت های ریلی در بنادر کشور قراردادی با مشاوران مطرح بین المللی منعقد شده است و مرحله دوم طرح جامع بنادر بازرگانی نیز مدنظر قرار گرفته است که سهم قابل توجهی در توسعه زیرساخت های ریلی بنادر خواهد داشت.
راستاد در پایان تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال سهم بیشتری از بازار حمل و نقل کانتینری در منطقه و بنادر کشور است.
برچسب ها: مکران بندر جاسک
ارسال نظرات
آخرین اخبار