۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

ساماندهی هشت پست اسکله تفریحی در گیلان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از ساماندهی تعداد هشت پست اسکله تفریحی در بندر انزلی برای نخستین بار در استان گیلان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۷۰

رضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: برای اولین بار در استان گیلان، در راستای رونق توریسم دریایی ، اسکله های تفریحی ساماندهی شدند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، اذعان داشت: به همین منظور، امسال هشت پست اسکله تفریحی فعال در بندر انزلی ساماندهی شد.

وی خاطرنشان ساخت: این اقدام بزرگ با همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان، مرزبانی، دریابانی و اداره بنادر و دریانوردی استان انجام شد.

این مقام مسئول در استان گیلان، همچنین از ساماندهی قایق های تفریحی فعال در آبهای ساحلی بندر انزلی خبر داد و گفت: این امر منجر به پلاک گذاری قایق های تفریحی مجاز شد و از سوی دیگر برای گردشگرانی که از این قایق ها استفاده می کنند، بیمه حوادث صادر خواهد شد.

به گفته علیزاده، این قایق ها به صورت پراکنده و بدون وجود تعاونی های قایقرانی نسبت به جابه جایی مسافران اقدام می کردند که ساماندهی آنها منجر به شکل گیری بیش از 30 تعاونی قایقرانی تفریحی در شهرستان بندر انزلی شد.

وی متذکر شد: قایقرانان جهت اخذ پلاک های قرمز تردد تفریحی باید از سوی تعاونی های قایقرانی به مرزبانی و دریابانی معرفی شوند و بسیاری دیگر از کارهای آنها از طریق تعاونی ها پیگیری خواهد شد که این امر مزیت بزرگی برای قایقداران نیز خواهد بود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ادامه همچنین ازبرگزاری کلاس های مرتبط با نحوه برخورد قایقرانان با گردشگران حین انجام گشت های دریایی خبر داد.

وی تاکید کرد: پیش از ساماندهی اسکله های مذکور و قایق های تفریحی در بندر انزلی، قایق سواری در آبهای تالاب انزلی و دریا بدون ضابطه و نظارت صورت می گرفت.

این مقام مسئول در استان گیلان از ایجاد تعامل سازنده تعاونی های قایقرانی بندر انزلی با هتلداران خبر داد و اذعان داشت: این امر باعث شده که گردشگران در هر هتل ساحلی و یا مکان اقامتی ساحلی حضور دارند با درخواست از هتل خود جهت استفاده از قایق های تفریحی جهت گشت های دریایی در محل هتل خود اقدام کنند.

وی در ادامه گفته های خود با اشاره به اینکه این امر همانند تاکسی تلفنی عمل می کند، بیان داشت: به این ترتیب شاهد برقراری تعامل مناسب هتلداران و قایقداران در راستای افزایش جلب رضایت گردشگران در انجام گشت های دریایی هستیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تاکید کرد: هم اکنون توسعه گردشگری دریایی و ساحلی استان گیلان با توجه به وجود پتانسیل های فراوان در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است،

علیزاده اظهار امیدواری کرد: اقدامات ساماندهی اسکله های قایق های تفریحی هر چه سریعتر در سایر شهرستان های ساحلی استان گیلان جهت ارائه خدمات مناسب تر به گردشگران انجام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار