۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

بندر انزلی در جذب گردشگر دریایی اول شد

بندر انزلی در جذب گردشگر دریایی اول شد
تابستان امسال شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر به شهرستان بندر انزلی بودیم به طوری که بیش از 95 درصد ظرفیت اماکن اقامتی این شهرستان ساحلی در اواخر هفته همواره تکمیل بوده است.
کد خبر: ۸۱۹۶۸

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر انزلی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تابستان امسال شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر به شهرستان بندر انزلی بودیم به طوری که بیش از 95 درصد ظرفیت اماکن اقامتی این شهرستان ساحلی در اواخر هفته همواره تکمیل بوده است.

ابوالفضل چگینی ادامه داد: در سایر روزهای هفته نیز اماکن اقامتی بندر انزلی ظرفیت بالای 50 درصد را تجربه کردند اما در هفته های پایانی شهریور ماه همواره بالای 95 درصد ظرفیت این اماکن اقامتی تکمیل بود که این امر حاکی از رونق بالای گردشگری در بندر انزلی است.

وی همچنین بر افزایش ورود گردشگران خارجی به بندر انزلی اشاره کرد و اذعان داشت: شاهد ورود تعداد زیادی از گردشگران کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس هستیم که اغلب به صورت خانوادگی به شمال کشورمان سفر می کنند.

این مقام مسئول در شهرستان بندر انزلی یادآور شد: گردشگران خارجی اروپایی نیز اکثرا در قالب تور وارد بندر انزلی می شوند و از جاذبه های آن بازدید می کنند.

وی با اشاره به اینکه انتظار می رود ورود گردشگران به بندر انزلی در هفته اول مهر ماه نیز ادامه داشته باشد، اذعان داشت: تفریحات دریایی به ویژه قایق سواری و جت اسکی بسیار مورد استقبال گردشگران ورودی به بندر انزلی است.

وی با بیان اینکه بیش از 150 فروند جت اسکی در شهرستان بندر انزلی به گردشگران خدمات تفریحی ارائه می دهند، یادآور شد: همچنین استفاده از موتورهای چهار چرخ جهت انجام گشت های ساحلی بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد.

وی همچنین به فعالیت شش طرح ساماندهی دریا در نقاط مختلف نوار ساحلی بندر انزلی جهت شنای گردشگران اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح های ساماندهی خدمات مناسب تفریحی به گردشگران ارائه می شود.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر انزلی، ناجیان غریق از اول خرداد ماه تا دهم مهر ماه در این طرح های ساماندهی دریا مستقر خواهند بود.

وی خاطرنشان ساخت: علاوه بر حضور ناجیان غریق، خدمات امداد و نجات از سوی هلال احمر، اورژانس کشور، پلیس همیار و یگان ویژه در سواحل شهرستان انزلی به گردشگران اراوه می شود.

چگینی با تاکید بر اینکه همواره رتبه نخست بیشترین میزان ورود گردشگر استان گیلان به شهرستان بندر انزلی صورت می گیرد، بیان داشت: دلیل این امر شرایط آب و هوایی مناسب این شهرستان و وجود تالاب بین المللی انزلی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر انزلی، موزه تخصصی دریایی متعلق به نیروی دریایی استان گیلان را یکی دیگر از جاذبه های مهم بندر انزلی عنوان کرد و گفت: این موزه روزانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران است.

وی خاطرنشان ساخت: این موزه دریایی تحت مدیریت نیروی دریایی فعالیت می کند اما اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر انزلی بر چگونگی نگهداری اشیا و فعالیت موزه نظارت کامل دارد.

چگینی اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته قصد داریم در آینده نزدیک نسبت به راه اندازی موزه ورزشی در شهرستان بندر انزلی اقدام کنیم که تحقق این امر در رونق هر چه بیشتر توریسم بندر انزلی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار