۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰

برداشت میگو از مزارع گلستان آغاز شد/ پیش بینی تولید 2500 تن میگوی پرورشی

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان از برداشت میگوی پرورشی در مزارع گمیشان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال در مجموع شاهد برداشت دو هزار و 500 تن میگوی پرورشی از مزارع استان گلستان در گمیشان باشیم.
کد خبر: ۸۱۹۶۵

سید جواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عملیات رها سازی بچه میگو در اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و 830 هکتار از اراضی مجتمع پرورشی میگوی گمیشان در قالب 50 مزرعه زیر کشت رفت.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان با اشاره به اینکه امسال دو میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی شده بود، اذعان داشت: این میزان ذخیره سازی در مقایسه با سال گذشته از افزایش قابل قبولی برخوردار بود به طوری که شاهد رشد 60 درصدی تولید میگو در مقایسه با سال گذشته خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه عملیات برداشت میگو از مزارع گمیشان در روزهای پایانی شهریورماه آغاز شده است، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال در مجموع شاهد برداشت دو هزار و 500 تن میگوی پرورشی از مزارع استان باشیم.

قدس علوی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: مجتمع میگو پرورشی گمیشان در سال گذشته موفق به تولید حدود هزار و 700 تن میگوی پرورشی از گونه وانامی شده بود که تولید امسال آن با رشد قابل توجهی همراه خواهد بود.

این مقام مسئول در استان گلستان با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از میگوی تولیدی گلستان صادر خواهد شد و 20 درصد مابقی در بازار داخلی توزیع می شود، اظهار داشت: اکثر میگوهایی که صید آنها آغاز شده اند به وزن مناسب برای صادرات رسیده اند.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان، اعلام کرد: پیش بینی می شود از هر هکتار مرزعه پرورش میگو در گلستان در سال جاری سه و نیم تن میگو برداشت شود.

وی با اشاره به فعالیت شش واحد عمل آوری میگو در استان گلستان خاطرنشان ساخت: میگوهای صید شده جهت عمل آوری و بسته بندی به این مراکز انتقال داده خواهند شد.

قدس علوی با بیان اینکه فصل عمل آوری میگو یک ماه به طول خواهد انجامید، بیان داشت: طبق اعلام آمادگی مراکز عمل آوری فعال در استان روزانه 100 تن میگو در استان عمل آوری خواهد شد، بنابراین پیش بینی می شود عمل آوری و فرآوری میگوهای پرورشی استان حدود یک ماه به طول انجامد.

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان، بیان داشت: صادرات میگوی گلستان امسال نیز مانند سالهای گذشته به کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و چین خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امید می رود، توسعه چهار هزار هکتاری در مجتمع پرورش میگوی گمیشان همچنان ادامه یابد، عنوان کرد: پیش بینی می شود، شش هزار هکتار اراضی پرورش میگو طی فاز دوم مجتمع پرورش میگوی گمیشان به متقاضیان سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شود.

قدس علوی اعلام کرد: در حال حاضر در عرصه فعالیت پرورش میگو گمیشان هزار و 200 نفر در بخش های پرورش، صید، عمل آوری و بسته بندی میگو مشغول به فعالیت اند که اکثر این افراد از نیروهای بومی منطقه هستند.

به گفته این مقام مسئول در استان گلستان، این استان پس از استان های هرمزگان و بوشهر جایگاه سوم کشور را داراست و پس از آن استان های سیستان و بلوچستان و خوزستان در رتبه های بعدی میزان تولید میگو قرار گرفته اند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار