۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶

شناور تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس در ساحل بوشهر پهلوگرفت

شناور تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس در ساحل بوشهر پهلوگرفت
شناور تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس مربوط به پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور به منظور نمونه برداری و مطالعات دریایی در بندر بوشهر پهلوگرفت.
کد خبر: ۸۱۹۶۲

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشوردر جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه نخستین گشت دریایی شناور تحقیقاتی این پژوهشگاه انجام می‌شود اظهار داشت: این گشت دریایی شامل یک تیم 27 نفره از جمله 12محقق و پژوهشگر است که در زمینه فیزیک، شیمی، زمین شناسی، زیست شناسی و آلودگی دریا تحقیق می‌کند.

بهروز ابطحی افزود: کاوشگر خلیج فارس تحقیقات خود را در آب های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بر روی نمونه های فیزیکی آب، رسوبات، فیتوپلانگتون ها و موج دریا برای استفاده بهتر از از منابع زیستی و غیر زیستی انجام می دهد.

وی با بیان اینکه در این گشت دریایی در مجموع از 27 ایستگاه در سواحل کشور نمونه برداری می شود گفت: این گشت‌ها شامل 15 ایستگاه در خلیج فارس، هفت ایستگاه در تنگه هرمز و پنج ایستگاه در دریای عمان است.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور ادامه داد: در این تحقیقات بیش از 25 فاکتور یا پارامتر محیطی به وسیله رشته های تخصصی مختلف پایش و مورد آزمایش قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سفر این گشت تحقیقات دریایی دو هفته دیگر به پایان می رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار