۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
با ورود به فصل پائیز

تورهای تفریحی دریایی در آبهای هرمزگان راه اندازی می شود

تورهای تفریحی دریایی در آبهای هرمزگان راه اندازی می شود
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از آغاز تورهای گشت دریایی در آبهای این استان از مهر ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۵۸

اشکان مختاری در گفتگو با خبرنگار مانا از راه اندازی پکیج های تعریف شده برای راه اندازی تورهای دریایی در آبهای استان هرمزگان خبر داد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه اظهار داشت: این تورهای گردشگری دریایی عمدتاً بین جزایر استان به ویژه جزایر هرمز، هنگام، لارک، ابوموسی و کیش راه اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: به منظور راه اندازی تورهای دریایی منسجم در قالب پکیج های تعریف شده، هماهنگی های لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با دفاتر خدمات مسافرتی هرمزگان انجام شده است.

به گفته وی، بر اساس برنامه ریزهای صورت گرفته، اواخر مهرماه امسال شاهد راه اندازی این تورهای دریایی در آبهای استان هرمزگان خواهیم بود.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، یادآور شد: بدون شک راه اندازی تورهای گشت دریایی تاثیر بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان خواهد داشت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان بیان داشت: این تورهای دریایی حداقل هفته ای یکبار برای گردشگران ورودی به استان برگزار خواهد شد که در صورت نیاز و افزایش گردشگران ورودی تعداد برگزاری تورها در هفته افزایش خواهد یافت.

مختاری خاطرنشان ساخت: این تورهای دریایی در آبهای اطراف بندرعباس یا شهرستان های ساحلی برگزار شود و یا به مقصد جزایر هنگام، لارک، قشم و هرمز برگزار خواهند شد.

وی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: این تورهای گردشگری دریایی شامل انواع تورهای مرتبط با ورزش های دریایی، ماهیگیری، جزیره گردی و ... هستند که بدون شک مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در استان هرمزگان اذعان داشت: تورهای جزیره گردی در اطراف جزایر هرمز، لارک، هنگام و قشم به عنوان مهمترین جزایر تحت اختیار استان هرمزگان، برنامه ریزی شده است که انتظار می رود سفر به این جزایر از جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، تاکید کرد: تورهای گردشگری به این جزایر از طریق شناورهای تفریحی مدرن و استاندارد برگزار خواهد شد که از ایمنی بسیار بالایی برای سفرهای دریایی کوتاه مدت برخوردار هستند.

مختاری در ادامه گفته های خود به وضعیت فعلی گردشگری جزیره هرمز اشاره کرد و گفت: هم اکنون تورهای گردشگری به جزیره هرمزاز مبدا بندرعباس و با استفاده ازاتوبوس های دریایی به طور روزانه توسط دفاتر خدمات مسافرتی استان برای گردشگران علاقه مند برگزار می شود.    

وی با اشاره به اینکه تورهای گردشگری به جزیره هرمز از رونق بسیار خوبی به ویژه در نیمه دوم سال برخوردارند، بیان داشت: گردشگران با استفاده از شناورهایی که حداقل ظرفیت 60 نفر مسافر را دارند و از ایمنی کامل برخوردارهستند به جزیره هرمز انتقال داده می شوند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، یکی از مهمترین اهداف گردشگران برای سفر به جزیره هرمز را استفاده از تورهای غواصی در آبهای ساحلی این جزیره عنوان کرد.

وی به وجود جاذبه های منحصر به فرد طبیعی در جزیره هرمز اشاره کرد و گفت: این جزیره به دلیل عدم وجود مراکز خرید در مقایسه با جزایر کیش و قشم میزان گردشگر کمتری را به خود جذب می کند اما می توان با ایجاد امکانات رفاهی، این جزیره را به دلیل بکر بودن و دور بودن از زندگی شهری به مرکز توریسم دریایی در خلیج فارس تبدیل کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه به توصیف ویژگی های توریستی جزیره هنگام پرداخت و عنوان کرد: شنا وغواصی در سواحل پیرامون جزیره و تماشای لاک پشت های دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جمله جاذبه های دریایی اطراف هنگام و طبیعت منحصر به فرد، آهوان و تنها پارک کروکودیل کشور از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام محسوب می‌شوند.

مختاری همچنین به وجود بازارچه صنایع دستی جزیره هنگام اشاره کرد و گفت: این بازارچه توسط بانوان محلی جزیره اداره می شودو گردشگران با مراجع به آنجامی توانند انواع سوغات و صنایع دستی هنگام و نیز غذاهای محلی را خریداری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار