۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
از ماه جاری

نظارت محیط زیست بر انجام معاینه فنی شناورها آغاز می شود

سازمان حفاظت محیط زیست از ماه جاری بر چگونگی انجام معاینه فنی شناور های فعال در آبهای جنوبی و شمالی کشور که توسط سازمان بنادر و دریانوردی ا نجام می شود، نظارت خواهد داشت.
کد خبر: ۸۱۹۵۰

مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس ماده پنج قانون هوای پاک، معاینه فنی تمام وسایل نقلیه حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی توسط دستگاه های مربوط باید به صورت مرتب انجام شود و سازمان حفاظت محیط زیست بر روند اجرایی شدن این امر نظارت داشته باشد.

ضیاء الدین الماسی ادامه داد: در راستای اجرایی شدن این تکلیف قانونی، سازمان محیط زیست با سازمان بنادر و دریانوردی به توافق رسیده است که از ماه آینده نظارت های سازمان حفاظت محیط زیست بر روند معاینه فنی شناورها که توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام می شود، آغاز شود.

به گفته وی طی انجام معاینه فنی شناورها، مقادیر آلاینده های خروجی از موتور شناورها کنترل می شود که این امر تاثیر بسزایی در راستای جلوگیری از آلودگی های دریایی به واسطه حضور شناورها در آبهای کشور خواهد داشت.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: بر اساس توافق به عمل آمده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان ادارات محیط زیست استان های ساحلی در فرایند معاینه فنی شناورها حضور خواهند داشت و گزارش نتایج معاینه فنی را به صورت دوره ای در اختیار ادارات کل استان و در نهایت معاونت محیط زیست دریایی کشور قرار خواهند داد.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست اعلام کرد: به این ترتیب شناورهایی که کارت معاینه فنی را دریافت می کنند، اجازه تردد خواهند داشت و شناورهایی که طی معاینه فنی مردود می شوند باید نسبت به انجام اقدامات اصلاحی اقدام کنند.

مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، متذکر شد: با نظارتی که از ماه آینده سازمان حفاظت محیط زیست بر نحوه معاینه فنی شناورها خواهد داشت، اطمینان حاصل خواهیم کرد که معاینه فنی شناورها به صورت منظم انجام می شود و این شناورها تاییدیه انتشار آلاینده در حد مقادیر مجاز را از سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کرده اند.

به گفته الماسی، ورود آلاینده های بیش از مقادیر مجاز توسط شناورها به داخل آب دریا، هم اکنون به یکی از مهمترین عوامل آلوده کننده دریاهای کشور به ویژه آبهای جنوبی تبدیل شده است.

وی در ادامه گفته های خود بر ضرورت کاهش آلاینده های دریایی تاکید و اظهار امیدواری کرد: با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بر نحوه معاینه فنی شناورها، شاهد کاهش چشمگیر ورود آلودگی به دریا ناشی از تردد شناورها باشیم.

مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: بنابراین از ماه آینده شاهد نظارت سازمان حفاظت محیط زیست از ماه آینده بر چگونگی انجام معاینه فنی شناورهای فعال در آبهای جنوبی و شمالی کشور که توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام می شود، خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار