۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

افزایش گردشگران ورودی به نوار ساحلی گلستان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از توسعه طرح های گردشگری دریایی و رونق توریسم ساحلی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۲۱
ابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تابستان امسال شاهد افزایش چشمگیر گردشگران ورودی به استان به ویژه نوار ساحلی بودیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، مهمترین دلیل این امر را نوسانات قیمت ارز و کاهش سفر‌های خارجی و نیز افزایش امکانات گردشگری در نوار ساحلی استان گلستان در مقایسه با سال‌های گذشته عنوان کرد.
وی از اجرایی شدن سه پروژه گردشگری در نوار ساحلی استان گلستان خبر داد و گفت: امکانات گردشگری در سواحل نوکنده با اعتبار 750 میلیون تومان شامل پارک کودک و راه دسترسی انجام گرفته است. این مقام مسئول در استان گلستان بیان داشت، همچنین ایجاد سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه در ساحل بندر ترکمن با اعتبار 400 میلیون تومان و ایجاد راه دسترسی در ساحل گمیشان با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان صورت گرفته است.
به گفته وی، اجرایی شدن پروژه‌های مذکور تاثیر بسزایی در روند جذب گردشگران و افزایش رضایتمندی آن‌ها از گردشگر در سواحل استان گلستان داشته است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، تصریح کرد: در میان تمام نقاط ساحلی استان گلستان، بندر ترکمن همواره بیشترین میزان گردشگران را به خود جذب می‌کند.
وی به وجود جاذبه جزیره آشوراده در نزدیکی بندر ترکمن اشاره کرد و بیان داشت: این امکان برای گردشگران وجود دارد تا با استفاده از اسکله تفریحی بندر ترکمن به جزیره آشوراده سفر کنند.
کریمی با اشاره به اینکه سفر به آشوراده با استفاده از قایق‌های تفریحی کوچک صورت می‌گیرد، خاطرنشان ساخت: گشت داخل جزیره و استفاده از رستورانی که فقط غذا‌های دریایی سرو می‌کند، برای گردشگران ورودی به آشوراده مهیا خواهد بود.
این مقام مسئول در استان گلستان همچنین در خصوص فعالیت طرح‌های ساماندهی دریا در سواحل گلستان گفت: هم اکنون فقط یک طرح ساماندهی در منطقه ساحلی گمیشان برای گردشگرانی که قصد شنا کردن در آب‌های استان را دارند، فعال است.
وی اذعان داشت: در راستای افزایش تعداد طرح‌های ساماندهی دریا در استان گلستان، عملیات مطالعات ایجاد یک طرح دیگر در منطقه گمیشان در حال انجام است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگِی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، عنوان کرد: در میان تمام نقاط ساحلی استان گلستان، سواحل گمیشان از شرایط مناسب تری برای شنای گردشگران برخوردار هستند.
کریمی یادآور شد: به دلیل قرار گیری آب‌های استان گلستان در خلیج گرگان، خطر غرق شدگی در آب‌های گلستان در مقایسه با استان‌های مازندران و گیلان به مراتب کمتر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار