۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱

حضور گردشگران عرب در سواحل شمالی

حضور گردشگران عرب در سواحل شمالی
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از رونق گردشگری دریایی در سواحل دریای مازندران در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۱۹
سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: همانگونه که انتظار می‌رفت، استان مازندران تابستان امسال نیز همچون سال‌های گذشته با استقبال چشمگیر گردشگران روبه رو شده است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران بیان داشت: به همین منظور تاکنون جلسات متعددی توسط ستاد خدمات سفر استان با حضور فرمانداران و مدیران شهرستانی و استانی جهت ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی به استان برگزار شده است.
وی اذعان داشت: با توجه به افزایش نرخ ارز و کاهش سفر‌های خارجی، تابستان امسال شاهد افزایش چند برابری ورود گردشگران به استان مازندران به ویژه نوار ساحلی استان بودیم.
این مقام مسئول در استان مازندران به حضور چشمگیر گردشگران خارجی به ویژه عرب‌ها در نوار ساحلی استان مازندران طی تابستان امسال اشاره کرد و گفت: افزایش ورود گردشگران خارجی باعث رونق بیش از پیش گردشگری در نوار ساحلی مازندران شده است.
فرزانه با اشاره به اینکه شهرستان‌های ساحلی استان بیشترین میزان گردشگران ورودی به استان را به خود جذب می‌کنند، تاکید کرد: با تلاش‌های شبانه روزی مسئولان استان، سعی می‌شود بهترین خدمات به گردشگران ارائه شود.
وی به فعالیت طرح‌های ساماندهی دریا در طول نوار ساحلی استان مازندران از اوایل خرداد ماه با نظارت مستقیم استانداری اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح‌ها انواع خدمات مناسب گردشگری ارائه می‌شود و گردشگران از ایمنی لازم جهت شنا کردن برخوردار هستند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، همچنین به استقرار ناجیان غریق در طول نوار ساحلی مازندران جهت خدمات رسانی امدادی در صورت نیاز خبر داد.
به گفته وی، تعداد زیادی از گردشگرانی که در دریا دچار سانحه می‌شوند، توسط ناجیان غریق، نجات داده می‌شوند.
وی خاطرنشان ساخت: با توجه به افزایش کیفی و کمی طرح‌های ساماندهی دریا و ارتقای تجهیزات ناجیان غریق، هر ساله شاهد کاهش میزان غرق شدگی‌ها در آب‌های استان مازندران هستیم که امسال نیز با کاهش غرق شدگی‌ها همراه بوده ایم.
فرزانه اذعان داشت: آمار دقیق غرق شدگان و نجات یافتگان با پایان فعالیت طرح‌های ساماندهی دریا در تاریخ دهم مهر ماه امسال، از سوی استانداری مازندران اعلام خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با اشاره به رونق گردشگری در نوار ساحلی مازندران، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود روند ورود گردشگران به سواحل مازندران تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار