۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
بررسی روند توسعه ناوگان تحت تملک سه کشور پیشرو در جهان:

رویدادی جالب در صنعت دریایی جهان رقم خورد!

رویدادی جالب در صنعت دریایی جهان رقم خورد!
چین از لحاظ ظرفیت ناوگان تحت تملک به تازگی گوی سبقت را از ژاپن ربود و پس از یونان در جایگاه دوم جهانی قرار گرفت. به این ترتیب این کشور با سرعت بسیار زیاد ناوگان خود را توسعه می دهد و از اختلاف خود تا یونان به شدت می کاهد.
کد خبر: ۸۱۸۹۹
به گزارش گروه بین الملل مانا، یک رویداد جالب توجه در صنعت دریایی اخیراً شکل گرفت. چین با پیشی از ژاپن، به لحاظ ظرفیت ناوگان تحت مالکیت، دومین کشور در جهان شد. همچنان یونان بزرگترین کشور مالک کشتی در جهان است و فاصله زیادی بین رتبه اول و دوم وجود دارد اما چین به سرعت در حال توسعه ناوگان بوده و این اختلاف سطح به سرعت در حال کم شدن است. بر اساس برنامه‌ زمانی تعدادی کشتی عظیم حمل سنگ آهن، تانکر و کشتی کانتینربر در ماه‌ها و سال‌های پیش رو تحویل مالکان چینی خواهد شد که منجر به افزایش چشم‌گیر ظرفیت تحت مالکیت چین خواهد شد.
رشد ناوگان تجاری تحت مالکیت چین بسیار سریع و چشمگیر است. در سال 2017 افزایش ظرفیت ناوگان چین 9 درصد بود و آمار و اطلاعات سال جاری حاکی از آن است که در سال 2018 رشد سالانه مشابهی دیده خواهد شد. لیست بلند بالای سفارشات ساخت در طول دو یا سه سال آینده به تناژ فعال اضافه خواهد شد اما فاکتورهای دیگری نیز در تعیین میزان رشد ناوگان موثر خواهد بود که کمتر قابل پیش‌بینی هستند.

بررسی روند توسعه ناوگان تحت تملک سه کشور پیشرو در جهان
بر اساس میلیون تن ناخالص
حجم ناوگان تحت مالکیت چین در رده دوم جهانی قرار گرفت.//
 
 
در طول سه سال و هشت ماه گذشته ناوگان تحت مالکیت چین بیش از یک سوم گسترش یافته که در مقایسه با ناوگان یونانی روند رشد بالاتری داشته و همچنین سرعت بسیار بیشتری از رشد حداقلی ژاپن داشته است. بر اساس اطلاعات کلارکسونز نرخ رشد ناوگان چینی در سال 2015 برابر با 6.5 درصد، در سال 2016 حدود 7.5 درصد و در سال 2017 برابر با 9.4 درصد بوده، در حالی‌که در بازه ژانویه تا اوت 2018 این رقم به 7.1 درصد رسیده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار