۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
طی روزهای گذشته:

بازار حمل کننده غول پیکر گاز بهبود یافت

بازار حمل کننده غول پیکر گاز بهبود یافت
شرکت کارگزاریAstrup Fearnley مستقر در اسلوی نروژ در گزارش هفتگی خود نگاهی گذرا به بخش های مختلف بازار کشتیرانی انداخت.
کد خبر: ۸۱۸۹۵

به گزارش گروه بین الملل مانا شرکت کارگزاریAstrup Fearnley مستقر دراسلوی نروژ در گزارش هفتگی درابتدا به سراغ بازار تانکر رفت و نوشت: طی هفته گذشته به طور کلی حرکت بازار نفتکش های غول پیکرهمچنان کند وآهسته بود، اگرچه منطقه خاورمیانه شاهد فعالیت بیشتری بود، اما بازهم کمتر ازسطح نرمال شکل گرفت. از طرف دیگر سکوت بازار این شناور در منطقه آفریقای غربی هویدا بود. بدیهی است که مالکان همچنان منتظر یک جریان تازه ای از تقاضا در بازارهستند و دست از مقاومت نکشیده اند.

افزون براین، به دنبال جریان تازه ای از کارگو، بازار تانکرهای سوئزماکس در حوزه آتلانتیک جهش دوباره ای را به نمایش گذاشت، روند ملایم  بازارنرخ کرایه حمل تانکرهای افراماکس در دریای شمال و حوزه بالتیک نیز استمرار داشت.

درمدت زمان مذکور، صف افراماکس های آماده به بارگیری درمدیترانه و دریای سیاه طولانی گزارش شد، علیرغم تاخیر در برخی از بنادر اصلی، همچنان تعداد زیادی شناور در دسترس هستند. از این رو به دنبال تناژ بالا انتظار می رود نرخ کرایه حمل به پایین تر از 100 WS برای نخستین بار درماه جاری افت کند.

علاوه براین پس ازاینکه نرخ کرایه حمل برای تانکرهای LR2 افت ناچیزی را درهفته گذشته تجربه کرد، اما در سفر دریایی ژاپن- کره جنوبی بر روی 100 WS ایستاد. نرخ کرایه حمل تانکرهای LR1 نیز با رسیدن به 102.5 WS روند کاهشی ناچیزی را به همراه داشت.

بازار فله بر کیپ سایز درابتدای هفته گذشته افت بیشتری را به نمایش گذاشت، اما با این وجود دراواسط هفته کمی بهبود پیدا کرد. حجم تجاری سنگ آهن از برزیل درماه جاری به طور تعجب آوری پایین است، با این حال امید می رود در ماه اکتبر بازار شاهد حجم بیشتری ازاین محصول باشد.

 درادامه این گزارش هم چنین آمده است: بازار فله بر پاناماکس یک هفته نزولی را درهر دو منطقه آتلانتیک و پاسیفیک تجربه کرد و تعداد محدودی معامله به روی کاغذ آمد. سکوت بازار برای دو روز ادامه داشت، اما درهمین مدت علایمی از افزایش ناچیز نرخ کرایه حمل مشاهده شد. در پایان هفته، بازار هر دو شیب نزولی و صعودی را به نمایش گذاشت، به طوریکه چارترها را برای هر گونه پیش بینی حرکت بازار در آینده  به شک و تردید انداخت. ناگفته نماند شاخص بالتیک فله بر پاناماکس BPI با رسیدن به 1550 واحد، حکایت از رشد 46 واحدی داشت.

 طی هفته گذشته، فله برسوپراماکس شاهد بازاری مبهم و سردرگم بود، علیرغم عرضه بیشتر کارگو از اروپا، اما نرخ کرایه این شناورشیب صعودی به خود نگرفت.

شایان ذکراست: بازار کشتی های غول پیکر حمل گاز VLGC هفته نسبتا فعالی و پررونقی را تجربه کرد. دراواسط هفته تعداد محدودی معامله از خلیج آمریکا گزارش شد و نرخ کرایه حمل نسبتا پایدار باقی ماند. انتظارمی رود چارترها به سختی بتوانند مالکی را پیدا کنند که به نرخ کرایه حمل زیر 70 WS رضایت دهد.

این گزارش در پایان با اشاره به اینکه سرعت پایدار فعالیت بازار سفارش ساخت درهفته گذشته استمرار داشت، نوشت: در بخش کشتی کانتینری فیدری، سفارش ساخت 26 فروند طی سه هفته گذشته به ثبت رسیده است.

برچسب ها: lpg
ارسال نظرات
آخرین اخبار