۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰
هشدار بیمکو به آیمو:

اجرای قانون 2020 ورشکستگی صنعت کشتیرانی جهان را در پی دارد

اجرای قانون 2020 ورشکستگی صنعت کشتیرانی جهان را در پی دارد
بیمکو پیش بینی می کند، صنعت کشتیرانی شاهد موجی از ورشکستگی ها درنتیجه لازم الاجرا شدن قوانین سوخت با سولفور پایین از یکم ماه ژانویه سال 2020، خواهد بود.
کد خبر: ۸۱۸۸۲

به گزارش گروه بین الملل مانا بیمکو با اشاره به اینکه قوانین سوخت با سولفور پایین که از یکم ماه ژانویه سال 2020 لازم الاجرا خواهد شد، موجی از ورشکستگی را به راه می اندازد، گفت: اگر شرکت ها در این صنعت نتوانند هزینه های بالاتر برای سوخت از مشتریان را بهبود ببخشند، اجرای قوانین سوخت با سولفور پایین 2020 تاثیر مالی عظیم وهنگفتی را برای آنان به همراه خواهد داشت.

یکی ازمقامات خط کشتیرانی مرسک، بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری جهان درماه گذشته اعلام کرد، در نتیجه استفاده از گازوئیل با سولفور پایین اما گران تر، صورت حساب سوخت مرسک تا دو میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

"Angus Frew" دبیرکل بیمکو در یک کنفرانس خبری در لندن گفت: در نتیجه لازم الاجرا شدن قوانین سختگیرانه و دست و پاگیر کاهش انتشارات سولفور از سوی سازمان آیمو(IMO) شرکت های ضعیف تر قادر به پرداخت صورتحساب برای هزینه های سوخت بالاتر نخواهند بود.

وی درادامه افزود: قانون سخت تر که به موجب آن محتوی سولفوردر سوخت از 3.5 درصد موجود باید به نیم درصد کاهش یابد، بزرگترین چالش پیش روی صنعت کشتیرانی بوده است لذا این امر می تواند منجربه شکل گیری یک صنعت متلاشی شود.

رویهم رفته، دغدغه اصلی دردسترس بودن سوخت با سولفور پایین به ویژه برای بنادر بزرگترمانند روتردام یا سنگاپور نیست، بلکه نگرانی ها نسبت به بنادر کوچک است، آن بنادری که ممکن است دسترسی کافی به سوخت با سولفور پایین را نداشته باشند.

 به گفته "Anastasios Papagiannopoulos" مدیرعامل بیمکو، اکثریت کشورهای عضو بیمکو یا به عبارتی 41 درصد از آنها مالکان کشتی هستند، بقیه سهم به کارگزاران، نمایندگان و کلوپ ها تعلق می گیرد.

 وی در پایان افزود: تعداد مالکین در حال افزایش و ازآن طرف کارگزاری ها در حال کاهش است، چرا که دراین برهه سخت و دشوار بازارهای کشتیرانی، نخستین قربانیان همین کارگزاری ها خواهند بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار