۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
در هفته گذشته

44 فروند شناور سفارش داده شد

44 فروند شناور سفارش داده شد
شرکت کارگزاری Allied یونان به تحلیل بخش های مختلف بازار کشتیرانی در هفته گذشته پرداخت.
کد خبر: ۸۱۸۷۶

به گزارش گروه بین الملل مانا شرکت کارگزاری Allied یونان با اشاره به اینکه طی هفته گذشته شاهد یک بازار نسبتا آشفته بودیم، نوشت: روند نزولی بازارفله بر کیپ سایز ادامه داشت، شاخص بالتیک فله برکیپ سایز BCI با بسته شدن بر روی دوهزار و 411 واحد افت 13.31 درصدی را به نمایش گذاشت. فعالیت کند مشاهده شده درمسیر تجاری استرالیا-چین، روزگار را به کام چارترها شیرین کرد. اما ازسوی دیگر نرخ کرایه حمل فله بر کیپ سایز درحوزه آتلانتیک نتوانست روند صعودی به خود بگیرد. با این وجود، بسیاری از سرمایه گذاران معتقد هستند که دلیل شیب نزولی بازار طی دو هفته گذشته به کساد معمول درفصل تابستان بازمی گردد و احتمال میرود پیکان بازار در جهت معکوس حرکت خود را آغاز کند. با توجه به این دیدگاه می توان امیدوار به قرارگیری بازار درمسیر بهبود بود.

تحلیل هفتگی بازار Allied//

 پاناماکس:

بلاتکلیفی درهردوحوزه آتلانتیک وپاسیفیک منجربه افت نرخ کرایه حمل فله بر پاناماکس دراکثرمسیرها شد. افزون براین شاخص بالتیک فله برپاناماکس BPI افت 2.8 درصدی را تجربه کرد. ناگفته نماند درطول هفته گذشته طوفان تایفون در ژاپن سبب اختلال تجارت و به حداقل رسیدن تعداد شناورها دراین منطقه شد. رویهم رفته پیش بینی می شود، بازار ترانس آتلانتیک نسبتا تحت فشار باقی بماند، درحالیکه افزایش فعالیت درمسیرتجاری ساحل شرقی کمک زیادی به بهبود بازار خواهد کرد.

تحلیل هفتگی بازار Allied//

سوپراماکس:

بازارسوپراماکس هفته آرامی را پشت سرگذاشت و تعداد بسیارکمی معامله به روی کاغذ آمد. افزون براین، بازار نرخ کرایه حمل هر دو شیب صعودی و نزولی را تجربه کرد، در برخی ازمسیرها مانند NWE به شرق دور نرخ کرایه حمل سوپراماکس افزایش را به نمایش گذاشت، اما درمسیرهای دیگربه دنبال جریان محدود کالا به بازار و نبود تقاضا نرخ کرایه حمل روند نزولی را درپیش گرفت.

تحلیل هفتگی بازار Allied//

 هندی سایز:

طی هفته گذشته، بازارهندی سایز تغییر بسیار کمی را نشان داد، به دنبال جریان تازه ای از کارگوها و افزایش تقاضا، بیشترین درآمد حاصله درمسیرهای تجاری ساحل شرقی آمریکای جنوبی مشاهده شد.

تحلیل هفتگی بازار Allied//

 بازار تانکر

درحال حاضر، سایه سنگین ظرفیت مازاد بر بازار نفتکش های غول احساس می شود، به طوریکه میزان کارگوهای در بازار برای پرکردن تمام این شناورها کفایت نمی کند. این شرایط بر وفق مراد چارترها است و آنها تمایل دارند بازار به همین روال پیش برود. اما با این وجود، افزایش فعالیت درخلیج آمریکا موجب کاهش ضررکلی بر بازار نفتکش های غول پیکرشده است، چنانچه شاخص بالتیک تانکر بر روی 785 واحد بسته شد، رقمی که نسبت به هفته گذشته آن حکایت از افت تنها یک واحد دارد.

 افزایش تقاضا از سوی چارترها در بازار آفریقای غربی، فتیله نرخ کرایه حمل تانکرهای سوئزماکس دراین منطقه را بالا کشاند، انتظارمیرود تمایل قوی دربازار طی دوهفته آینده حاکم باشد. در بخش تانکرهای افراماکس، ریتم آهسته بازار دوباره تکرارشد، اما با این وجود، به دنبال صف کوتاه شناورهای آماده به بارگیری و جریان تازه از کارکو و افزایش تقاضا، نرخ کرایه حمل در دریای شمال/حوزه بالتیک روند افزایشی را به همراه داشت.

تحلیل هفتگی بازار Allied//

بازار سفارش ساخت شناور

به دنبال به پایان رسیدن فصل کساد تابستان، بازار سفارش ساخت شناورجان دوباره گرفت، چنانچه طی هفته گذشته پای چندین معامله بین مالکان و کشتی سازی ها به امضا رسید.

ناگفته نماند، ازمجموع 44 فروند شناورسفارش داده شده، هفت فروند کشتی کانتینری،هفت فروند فله برشامل (سه فروند هندی سایز، سه فروند کامسارماکس و یک فروند سوپراماکس) وهفت فروند تانکر بودند، بقیه سفارش ها در بخش فراساحل، مسافربری وحمل کننده های ال پی جی  گزارش شد. هم چنین در رابطه با قیمت سفارش ساخت شناورها، تغییرات چشم گیری در بازار دیده نشد. بازار خرید و فروش فله بر به استثنای هندی سایز نیز روند نسبتا نزولی را نشان داد.

 

تحلیل هفتگی بازار Allied//

این گزارش در پایان نوشت: دربازاراوراق نیز به مانند هفته های گذشته فعالیت محدودی گزارش شد و تنها قرارداد چند شناور برای اوراق نهایی شد. شواهد حاکی ازآن است که هنوزهم یاردهای اوراق وهم مالکان حاضر نسیتند قدمی را برای گرم کردن تنور بازار بردارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار