۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

سهم اسکرابرها در اجرای قانون سوخت 2020 چقدر است؟

سهم اسکرابرها در اجرای قانون سوخت 2020 چقدر است؟
در ماههای اخیر، گزارشات متعددی پیرامون روند افزایشی قوی تقاضا برای اسکرابرها منتشر شده است، اما با این وجود، بر اساس پیش بینی ها در یکم ماه ژانویه سال 2020، تعداد کشتی هایی که به اسکرابرها مجهز هستند، یک درصد ناچیزی از کل ناوگان خواهد بود.
کد خبر: ۸۱۸۷۳

به گزارش گروه بین الملل مانا، "James Forsdyke" مدیر بخش دریایی و فراساحل مناطق هنگ کنگ و تایوان در موسسه رده بندی لویدزریجستر می گوید: تقاضا برای اسکرابرها شیب صعودی تندی را به نمایش گذاشته است و بسیاری از چارترها شروع به تقاضا برای نصب اسکرابرها روی کشتی های چارتری خود کرده اند. اما به گفته خود لویدزریجستر، اسکرابرها کم ارجح ترین گزینه برای مالکان در راستای مطابقت با قانون سوخت سولفور2020 خواهند بود.

وی درادامه افزود: اگراز همین الان هر حوضچه خشک با کشتی ها پرشود و بدون وقفه نصب اسکرابرها بر روی آنها آغاز و تا سال 2020 ادامه داشته باشد، نتیجه نهایی همچنان سهم بسیار کوچک اسکرابرها خواهد بود، به عبارت دیگر مالکان کسانی که گزینه اسکرابرها را انتخاب کرده اند، یک مجموع اقلیت دریکم ماه ژانویه 2020 را تشکیل می دهند.

لازم به ذکر است: درحدود 90 هزار فروند کشتی به عنوان شناورهای فعال در ناوگان جهانی دسته بندی شده اند، از این تعداد 50 الی 60 هزار فروند شناور به طور بین المللی فعالیت می کنند و ملزم به پیروی از قانون سوخت با سولفورتا سقف نیم درصد آیمو IMO هستند. براساس آخرین آمار و ارقام منتشر شده ازسوی شرکت کارگزاری کلارکسونز لندن، درحال حاضر تنها 600 اسکرابر نصب شده است.

"Forsdyke" معتقد است، اگر بخواهیم یک برآورد خوش بینانه داشته باشیم، حداکثر تعداد سه هزاراسکرابر تا سال 2020 نصب خواهد شد.  

براساس گزارش تحقیقی اخیر منتشر شده ازسوی بانک آمریکایی مورگان استنلی، روند نصب اسکرابرها کندتر از حد انتظار بوده است، حتی علیرغم اینکه دوره بازیافت سرمایه نصب اسکرابرها یک روند فزاینده جذاب و قابل توجه را طی می کند.

" Martijn Rats" تحلیل گر بانگ مورگان استنلی دراین باره گفت: به استثنای خطوط کروز که سهم حدود سه درصد تقاضا برای سوخت بانکرینگ را برعهده دارند، خطوط حمل کننده به طورعمده ارجحیت استفاده از سوخت های سازگار درمقابل با نصب اسکرابرها را اعلام کرده اند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: درحال حاضر، دوره بازیافت سرمایه نصب اسکرابرها خیلی جذاب به نظرمی آید، اما از آن طرف هزینه پنج میلیون دلار برای هر نصب اسکرابرها بر روی هر کشتی برای یک صنعتی که با شرایط مالی چالش برانگیز طی چند سال دست و پنجه نرم کرده است، می تواند بسیارگران باشد. همچنین این صنعت با هزینه های اضافی مرتبط با قوانین نصب سیستم کنترل آب توازن نیزمواجه است.

شایان ذکراست: گزارش تحقیقی منتشرشده از گروه تکنولوژی دریایی و انرژی Wartsila، پیش بینی می کند، تنها نصب دو الی سه هزار اسکرابر تا ضرب العجل یکم ماه ژانویه 2020 امکان پذیراست.

این گزارش در پایان نوشت: تیم کالاهای سرمایه ای مورگان انتظار دارد، تنها یک هزار و 200 اسکرابر تا سال 2020 نصب شود، رقمی که در مقابل با ناوگان فعال 60 هزار شناور ناچیز به شمار می آید، علیرغم اینکه دوره بازیافت سرمایه نصب اسکرابر می تواند به کمتر ازیک سال درآینده برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار