۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

افزایش ۲۱۱ درصدی صادرات غیرنفتی در بندر کیش

افزایش ۲۱۱ درصدی صادرات غیرنفتی در بندر کیش
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت: طی پنج ماهه سال جاری، حجم صادرات غیرنفتی در بندرگاه جزیره کیش ۲۱۱ درصد افزایش یافت و تعداد مسافران دریایی نیز دو برابر شد.
کد خبر: ۸۱۸۶۲
به گزارش مانا، احمد شهریاری با اعلام اینکه یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۴۵ تن انواع کالا طی پنج ماه اخیر در بندر کیش تخلیه و بارگیری شده است، اظهار داشت: از این میزان، یک میلیون تن به کالای غیر نفتی و بالغ بر ۱۵۰ هزار تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تا ابتدای شهریور ماه جاری، چهار هزار و ۲۴۰ تن از این گونه کالاها با رشد ۲۱۱ درصدی به خارج از کشور صادر شده است همچنین طی این مدت، پنج هزار و ۸۹۱ تن کالای غیر نفتی وارد بندرگاه این جزیره شده که کاهش ۷۰ درصدی را شاهد بوده  و ۴۹۴ هزار و ۱۰۵ تن کالا نیز کابوتاژ شده است.
شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش را شش هزار و ۳۲۲ فروند و با افزایش ۱۸ درصدی اعلام و خاطر نشان کرد: از این تعداد، ۲۷۰ فروند بالای هزار تن و ۶ هزار و ۵۲ فروند، زیر هزار تن وزن داشته است.
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش در ادامه از رشد ۱۱۶ درصدی و دوبرابر شدن حجم ترابری مسافران دریایی طی پنج ماهه نخست سال جاری به جزیره کیش خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مدت،۵۸۷ هزار و ۳۱۴ نفر مسافر از طریق ناوگان شناورهای مدرن و پیشرفته، ترابری شدند.
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش با اشاره به فعالیت های مربوط به گردشگری دریایی در این جزیره کیش، گفت: علاوه بر خدمات رسانی به مسافران دریایی، ۱۷۴ هزار و ۷۰۶ نفر گردشگر نیز از نیز گشت های دریایی و تفریحی بهره مند شدند. 
برچسب ها: بندر کیش
ارسال نظرات
آخرین اخبار