۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

اقدامات یکجانبه آمریکا امنیت تجارت دریایی را به خطر می‌اندازد

اقدامات یکجانبه آمریکا امنیت تجارت دریایی را به خطر می‌اندازد
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدامات یکجانبه آمریکا امنیت تجارت دریایی بین المللی را به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۸۱۸۳۹
به گزارش خبرنگار مانا دکتر محمد سعیدی که در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانوردی که با حضور کی تاک لیم دبیر کل IMO در حال برگزاری است، سخن می‌گفت با بیان اینکه سه چالش مهم  پیش روی حوزه دریانوردی جهانی است که IMO باید آنها را مدنظر قرار دهد، اظهار داشت: آنچه که برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دیگر ناوگان‌های تجاری بین المللی اهمیت دارد، امنیت دریانوردی است.
وی با اشاره به اینکه IMO می‌تواند این امنیت را فراهم سازد به اقدامات خصمانه و یکجانبه و ایجاد محدودیت‌های خودخوانده آمریکا در مسیر حمل و نقل دریایی پرداخت و در این باره تاکید کرد: اقدامات آمریکا در چند ماه گذشته به تجارت بین الملل خدشه وارد کرده است.
دکتر سعیدی در ادامه ضمن درخواست از دبیرکل آیمو برای توجه ویژه به این مسئله مهم افزود: IMO نباید اجازه دهد که یک کشور بر خلاف مقررات مصرح بین المللی امنیت دریایی را به مخاطره بیندازد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بیان دومین چالش پیش روی صنعت کشتیرانی به اجرای قانون سوخت کم سولفور در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت: هم اکنون مسیر‌های فنی برای اجرای این قانون فراهم نشده است، بنابراین اجرای آن چالش بسیار جدی پیش روی ناوگان‌های تجاری جهان است.
دکتر سعیدی نبود پالایشگاه و ظرفیت کافی تولید سوخت کم سولفور در جهان را مسئله پیچیده و جدی دانست و افزود: هم اکنون توان تولید اسکرابر در جهان نیز محدود است به گونه‌ای که تاکنون تنها هزار اسکرابر تولید شده که ابدا کفاف نیاز بازار را نمی‌دهد.
وی با خطاب قرار دادن دبیرکل آیمو هزینه سوخت را مهمترین بخش از هزینه‌های صنعت کشتیرانی اعلام کرد و اظهار داشت: IMO باید مصرانه و کاملا جدی به حل مسئله سوخت کم سولفور اهتمام بورزد.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پایان اظهارات خود به سومین چالش در برابر کشتیرانی‌ها تجاری پرداخت و در این باره بیان داشت: ما خواهان بهره مندی از ظرفیت‌های آموزشی IMO هستیم، آن هم به شکلی که هیچگونه محدودیتی از سوی هیچ کشور در این باره وجود نداشته باشد و این سازمان باید به ما کمک کند.
لازم به توضیح است، مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی هم اکنون در تهران و با حضور دبیر کل آیمو، وزیر راه و شهرسازی، مدیران و دست اندرکاران ارگان‌های دریایی کشور از جمله مدیران ارشد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار