۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

ادامه صادرات کالا به عراق با وجود ناآرامی ها در بندر بصره

ادامه صادرات کالا به عراق با وجود ناآرامی ها در بندر بصره
فرماندار ویژه خرمشهر گفت:با وجود ناآرامی های چند روز اخیر در بندر بصره ، صادرات کالا به عراق از مرز زمینی شلمچه و مرز دریایی خرمشهر ادامه دارد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۸۳۱

ولی الله حیاتی در گفتگوبا خبرنگار مانا افزود: در روند صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق از منطقه آزاد اروند خللی ایجاد نشده است و بازرگانان دو کشور فعال هستند.

وی با اشاره به برخی نگرانی های تجار و بازرگانان از اوضاع بندر بصره در چند روز اخیر اظهار داشت: بخش مهمی از نیازهای غذایی کشور عراق از جمهوری اسلامی ایران تامین می شود و مرزهای زمینی ودریایی خوزستان همچنان برای صادرات کالا به این کشور فعال هستند.

فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه به روند رو به رشد ورود گردشگران عراقی به منظقه آزاد اروند در ماههای اخیر افزود: گردشگران عراقی همچنان بدون ویزا به شهرهای آبادان و خرمشهر سفر می کنند.

حیاتی با اشاره به تاثیرات مثبت ورود گردشگران خارجی به شهرهای بندری خرمشهر و آبادان گفت: رونق گردشگری سبب گردش مالی مناسب و ایجاد اشتغال در این شهرهای شده است.

وی گفت: هیچ برنامه ای برای محدودسازی ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند با وجود ناآرامی ها در بندر بصره دومین شهر بزرگ عراق وجود ندارد.

فرماندار ویژه خرمشهر از روند رو به افزایش صادرات کالا به عراق از مرز زمینی شلمچه و مرز دریایی خرمشهر اشاره کرد و افزود: تجارت کالا با عراق با دلار و دینار انجام می شود.

شایان ذکر است، حمله به کنسولگری ایران در بندر بصره در روز جمعه توسط افراد ناشناس ، خساراتی به این کنسولگری وارد کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره را محکوم کرد و از دولت عراق خواست به وظایف خود در تامین امنیت مراکز دیپلماتیک عمل کند.

بندر بصره 50کیلومتربا خرمشهرفاصله دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار