۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد:

اسکله رورو ریلی امیرآباد هشت ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

اسکله رورو ریلی امیرآباد هشت ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد
مدیر منطقه ویزه اقتصادی امیرآباد گفت: اسکله رورو ریلی بندر امیرآباد تا هشت ماه دیگر به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۱۸۲۹

به گزارش مانا، سیاوش رضوانی با بیان اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد تا سال ۲۰۳۰ به ۱۸ میلیون تن می‌رسد که ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش مراودات تجاری در منطقه است، خاطر نشان کرد: اسکله رورو ریلی این بندر تا ۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد که سرعت حمل و نقل در بندر را افزایش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه حدود ۹۵ درصد این پروژه در خشکی انجام شده و در بخش دریایی نیز پل در حال ساخت است، تصریح کرد: بندر امیرآباد در بخش تجهیزات شرایط مطلوبی نسبت به سایر بنادر منطقه دارد به این گونه که این بندر تنها بندر شمالی است که گنتری کرین در اختیار دارد و در آن تخلیه کانتینر بر اساس استانداردهای جهانی انجام می‌شود.
رضوانی که در دیدار یا مقامات بندری جمهوری آذربایجان سخن می گفت با تأکید بر ضرورت استفاده از فرصت همسایگی با جمهوری آذربایجان برای افزایش فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، بیان داشت: سهم مبادله کالا بین آذربایجان و بندر امیرآباد در سال ۲۰۱۴ حدود ۹۰۸ هزار تن بود که در سال‌های اخیر به خاطر شرایط اقتصادی و بین‌المللی روند کاهشی داشته است.
وی در پایان با اشاره به سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری در بندر امیرآباد افزود: این آمادگی وجود دارد که حجم مبادلات و سرمایه‌گذاری‌ها بین دو کشور افزایش یابد.

برچسب ها: بندر امیرآباد
ارسال نظرات
آخرین اخبار