۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد:

آمادگی ایران برای مهار آتش هورالعظیم

آمادگی ایران برای مهار آتش هورالعظیم
معاون اول رئیس جمهور گفت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد در زمينه خاموش كردن آتش تالاب هورالعظيم كمك هاي لازم را به دولت عراق انجام دهد.
کد خبر: ۸۱۸۱۴
به گزارش مانا، دكتر اسحاق جهانگيري جلسه شورای عالی آب که روز سه شنبه به ریاست وی برگزار شد با اشاره به گزارش هاي ارائه شده در خصوص آخرين وضعيت تالاب هورالعظيم و تلاش هاي انجام شده براي مهار آتش در اين تالاب، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد در زمينه خاموش كردن آتش تالاب هورالعظيم كمك هاي لازم را به دولت عراق انجام دهد.
معاون اول رئيس جمهور با بيان اينكه دولت و ملت ايران در مشكلات و مقاطع مختلف از هيچ كمكي به دولت و ملت عراق دريغ نكرده اند، خاطرنشان كرد: دو كشور دوست و برادر بايد تمام مساعي خود را براي حل و فصل مشكلات اين چنيني بكار بندند و اميدواريم با استقرار دولت جديد اين كشور شاهد گسترش همكاري ها در همه عرصه هاي سياسي،‌ اقتصادي، فرهنگي و زيست محيطي باشيم.
وي روابط تهران و بغداد را مستحکم . صمیمانه ارزیابی کرد و تصريح كرد: خوشبختانه ترديدي در اراده تهران و بغداد براي افزايش مناسبات فيمابين وجود ندارد البته برخي مسائل نيز ميان دو كشور وجود داشته و دارد كه ممكن است به توسعه همكاري ها آسيب وارد كند كه بايد از طريق مذاكره و گفتگو نسبت به حل و فصل آنها اقدام شود.
دكتر جهانگيري پيامدهاي زيانبار زيست محيطي ناشي از آتش سوزي تالاب هورالعظيم بر زندگي ساكنان استان خوزستان را يادآور شد و افزود: متأسفانه آثار اين آتش سوزي شرايط زندگي در خوزستان را به مخاطره انداخته و مردم شريف اين استان را در وضعيت بدي قرار داده است كه اميدوارم با همكاري دولت عراق هر چه سريعتر شاهد رفع اين مسائل باشيم، با وجود محدوديت منابع آب و خشكسالي در كشور، ايران همواره به تعهدات خود در تامين سهم ۲۰ درصدي آب هورالعظيم پايبند بوده و انتظار اين است كه عراق نيز در تامين سهم خود كوشا باشد.
معاون اول رئيس جمهور همچنين به موضوع خشك شدن درياچه هامون در شرق كشور و مصايب ساكنان شهرهاي شمال سيستان و بلوچستان از بابت ريزگردها اشاره كرد و از وزارت امور خارجه خواست تا براي تامين منافع ملي از طريق نهادهاي بين المللي موضوع حقابه كشورمان از رودهاي مرزي را فعالانه و با جديت دنبال كند.
وي از اقدامات صورت گرفته توسط نيروهاي مسلح، وزارت نيرو، سازمان محيط زيست و مديران استان خوزستان در كمك به خاموش كردن آتش تالاب هورالعظيم قدرداني كرد و از آنان خواست تمام مساعي خود را براي كمك به دولت عراق به منظور مهار آتش در تالاب هورالعظيم بكار بندند.
در اين جلسه كه وزراي نيرو، صنعت، معدن و تجارت، رييس سازمان حفاظت محيط زيست و استاندار خوزستان نيز حضور داشتند، رئيس سازمان هواشناسي كشور گزارشي از آخرين وضعيت آب و هواي كشور و پيش بيني بارش ها براي فصل پاييز ارائه كرد و گفت: براساس پيش بيني ها ميزان بارش ها در كشور در فصل پاييز نرمال خواهد بود.
در ادامه اين جلسه موضوع آتش سوزي در تالاب هورالعظيم مورد بحث و بررسي قرار گرفت و نمايندگان وزارت نيرو، سازمان حفاظت محيط زيست و استاندار خوزستان هر كدام گزارشي از آخرين اقدامات صورت گرفته در جهت كمك به خاموش كردن آتش سوزي در اين تالاب ارائه كردند.
برچسب ها: هورالعظیم دولت
ارسال نظرات
آخرین اخبار