۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

هشدار مالکان کشتی جهان: نصب اسکرابر به این سادگی‌ها نیست

هشدار مالکان کشتی جهان: نصب اسکرابر به این سادگی‌ها نیست
اسکرابرها برای مالکان کشتی‌های بزرگ جهت برآمدن از پس قانون 2020 (محدودیت سوخت کم سولفور) جذاب شده است، با این وجود، به گفته رودگرز، مدیرارشد یوروناو، اطمینان از مطابقت کامل عملیات اسکرابرها بسیار دشوار است.
کد خبر: ۸۱۸۰۳
به گزارش گروه بین الملل مانا، در سمیناری با نام «2020: چالش‌ها و فرصت‌ها» که توسط گروه شرکت‌‌های ABS در هامبورگ برگزار شد، رودگرز بر مباحثی چون انطباق عملیات اسکرابرها و نگرانی در خصوص اسکرابرهای چرخه باز (که بیشترین استقبال مالکان را در پی داشته است) تأکید کرد.
برای مالکان مطلوب است که نصب اسکرابر(سیستم سولفورزدا از گازهای خروجی شناورها) را ساده‌سازی کنند و سپس بتوانند سوخت سولفور بالا مصرف کنند اما این مسئله به این سادگی‌ها نیست.
رودگرز اظهار کرد: «با استفاده از سوخت با سولفور بالا نمی‌توان انطباق با قوانین را اثبات کرد. همگان مجبور هستند که گازهای خروجی را بررسی کنند و اطمینان یابند که سه الی چهار پارامتر از گاز منتشر شده در همه زمان‌ها مطابق قوانین است و عدم ثبت این اطلاعات خود نوعی عدم انطباق است.»
وی هشدار داد: من فکر می‌کنم به سوی تکنولوژی جدیدی پیش می‌رویم که شبیه جدا کننده آب و روغن است چرا که بیشتر کسانی که اسکرابر را نصب می‌کنند، مجبور می‌شوند در بنادر آن را متوقف کنند.
نتیجه این است که مالکان به سادگی ملزم به پرداخت جریمه می‌شوند چرا که اطلاعات ثبت شده با واقعیت انطباق ندارد. در سال‌های اخیر در مواردی که آب آغشته به روغن گزارش شده، مالکان و مدیران کشتی ملزم به پرداخت جرایم هنگفت شده‌اند.
همچنین در خصوص محدودیت‌های مربوط به اسکرابرهای چرخه باز نیز پرسش‌هایی از سوی انجمن مالکان کشتی آلمان (VDR) در بنادری که تعدادشان رو به افزایش است، مورد تأکید قرار گرفت.
با توجه به بازخوردهای دریافت شده از سوی مالکان کشتی، محدودیت‌های مربوط به اسکرابرهای چرخه باز حداقل در بنادر در حال افزایش است. با نگاه به اطلاعات بنادر نروژ، سوئد و آلمان متوجه می‌شویم که لیست موارد عدم انطباق در شمال اروپا روند رو به رشدی دارد.
اگرچه مالکان می‌توانند در بنادر سوخت خود را به سوخت‌های سازگار تغییر دهند اما این راه‌حل ایده‌آل نیست. اگر مالکان از سوخت MGO استفاده کنند، قطعاً عدم انطباق نمی‌خورند اما اغلب مالکان به دنبال آن هستند که تک سوخت باشند چرا که بهترین گزینه برای فعالیت در بلندمدت این است.
حال سؤال اینجاست که اگر فقط به IMO اکتفا نکنیم و به سطح جهان از نزدیک بنگریم، آیا اسکرابرهای چرخه باز واقعاً مورد پذیرش هستند؟
لارس روبرت پدرسن،معاون دبیر بیمکو، در پاسخ به این پرسش گفته است هر کسی توقع دارد که خروجی قوانین IMO توسط همه کشورها قابل قبول باشد در غیر این صورت کشورهای امضاءکننده زیربار قوانین محدودکننده نخواهند رفت.
وی افزود: ما شاخص آب خروجی را در IMO داریم، درست است که این شاخص در طول زمان ممکن است تغییر کند اما این دلیل نمی‌شود اسکرابرهای چرخه باز کلاً غیرقانونی محسوب شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار