۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

اقدام عجیب در نرخ جدید شناورهای مسافری هرمزگان

اقدام عجیب در نرخ جدید شناورهای مسافری هرمزگان
نرخ جدید شناورهای مسافری اصلی‌ترین مسیر تردد این بخش در کشور، در حالی تغییر کرده که اتفاق عجیبی در این نرخ‌گذاری رخ داده است.
کد خبر: ۸۱۷۹۴

اسماعیل اصلاحی، مدیرعامل تعاونی شناورداران مسافری بندرعباس در گفتگو با مانا، اظهار کرد: به دنبال درخواست این تعاونی مبنی بر لزوم افزایش نرخ کرایه شناورهای مسافری، بر اساس تصمیم جدید گرفته شده، شاهد تغییراتی در نرخ این ترددها هستیم.

وی با اشاره به اینکه شناورهای مسافری در دو دسته A و B در مسیرهای بندرعباس به هرمز و بلعکس و بندرعباس به قشم و بلعکس مشغول فعالیت هستند، افزود: برای هرکدام از این دسته شناورها نرخ مشخصی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل تعاونی شناورداران مسافری بندرعباس با بیان اینکه قبلا نرخ کرایه شناورهای کلاس A به ازای هر نفر در مسیر بندرعباس به قشم و بلعکس 150 هزار ريال بوده، گفت: بر اساس مصوبه جدید، این نرخ به 175 هزار ريال افزایش یافته است.

اصلاحی با بیان اینکه این نرخ را کمیته‌ای متشکل از مدیرکل امور اقتصادی استانداری، فرماندار بندرعباس، نماینده اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، نماینده اداره کل بنادر و دریانوردی، مدیرعامل اتحادیه مربوطه و نماینده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص می‌کنند، افزود: در نرخ‌نامه جدید، مبلغ کرایه شناورهای مسافری کلاس B از 130 هزار ريال به 120 هزار ريال کاهش یافته که در نوع خود عجیب است.

وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز و تاثیر مستقیم آن بر کلیه ملزومات شناورها، تصریح کرد: درخواست ما مبنی بر افزایش نرخ کرایه شناورها، به دنبال همین نوسانات بود، اما افزایش ناچیز نرخ کرایه در کلاس A و کاهش نرخ در کلاس B هیچ توجیهی ندارد.

مدیرعامل تعاونی شناورداران مسافری بندرعباس بیان کرد: پیشنهاد ما برای افزایش نرخ کرایه شناورها به ترتیب 200 و 150 هزار ريال بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار