۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

کشتی کانتینری ارواح در میانمار به گل نشست

کشتی کانتینری ارواح در میانمار به گل نشست
یک فروند شناور کانتینری بدون هیچ خدمه و باری به طور رمزآلودی در ساحل جنوبی میانمار کشف شد. 
کد خبر: ۸۱۷۷۸
به گزارش گروه بین الملل مانا، پس از آنکه یک صیاد متوجه وجود یک شناور کانتینری متروکه موسوم به Sam Ratulangi PB ۱۶۰۰ بدون بار و خدمه در ساحل غربی میانمار شد، پلیس را در جریان گذاشت و تحقیقات آغاز شد. این شناور روز پنج شنبه در نزدیکی یانگون به گل نشست.
بر اساس این گزارش، گارد ساحلی، ارتش و تیم‌های پلیس پیش از اعلام صیاد در منطقه از اوائل هفته و به دنبال اعلام اهالی دهکده منطقه را زیر نظر داشتند. 
پلیس خبر داده است که نیرو‌ها وارد شناور شده‌اند تا بازرسی‌های لازم را به عمل بیاورند، اما هیچ مدرکی دال بر وجود بار و خدمه در آن وجود نداشت.
در ادامه این گزارش، پلیس منطقه با انتشار بیانیه‌ای گفت: شناور ارواح در ساحل یانگون به گل نشسته است و پرچم اندونزی را دارد.
در این راستا، دبیرکل فدراسیون دریانوردان مستقل میانمار اعلام کرد که کشتی همچنان سالم است و می‌تواند در اقیانوس فعالیت داشته باشد، اما چرا سرگردان رها شده است، علامت سوال بزرگی است که تیم‌های حاضر درحال پیگیری آن هستند.
شناور مرموز ساخت سال ۲۰۱۱ میلادی است و طول آن به ۱۷۷ متر می‌رسد. 
فرضیه‌های مختلفی از سوی مقامات رسمی اعلام شده است که حکایت بر مقصد نهایی شناور ارواح به سمت یارد اوراق در بنگلادش دارد. افزون بر آن، ارتش میانمار معتقد است این شناور از سوی دو یدک کش در حال کشیده شدن بوده و دو کابل موجود در مقابل آن گواه این فرضیه است.
این نخستین بار نیست که شناور‌های ارواح در آب سرگردان می‌شوند. طی سال‌های اخیر آب‌های ژاپن میزبان تعداد بسیاری از این شناور‌ها بوده است که در ساحل این کشور رها شده بودند. این شنارو‌ها یا بارشان خالی شده یا جنازه‌هایی در آن‌ها کشف شده بود.
خبرگزاری فرانسه نیز در این باره می‌گوید آخرین محلی که این کشتی دیده شده سال ۲۰۰۹ در سواحل تایوان بوده است.
برچسب ها: کانتینری
ارسال نظرات
آخرین اخبار