۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
ده ساحل زیبا و شگفت انگیز جهان از آب‌های زلال گرفته تا ماسه‌های کریستالی و صدف‌های فسیلی نظر هر گردشگر و بیننده ای را به خود جلب می کند.
کد خبر: ۸۱۷۴۳
به گزارش مانا، گاهی ما مردمان شهرنشین آن قدر غرق در روزمرگی زندگی می‌شویم که بوئیدن یک شاخه گل خودرو در طبیعت یا تنفسی عمیق از ته دل برایمان به آرزو تبدیل می‌شود. تنها چشمانمان را می‌بندیم و خود را در ساحلی زیبا، جنگلی انبوه و طبیعتی بکر تصور می‌کنیم و لحظاتی را شاد می‌شویم. ما با شما بر روی سواحلی با شن و ماسه‌های رنگی هم قدم می‌شویم و با موجودات دریایی و کمیاب آشنایتان می‌کنیم. از آب‌های زلال گرفته تا ماسه‌های کریستالی و صدف‌های فسیلی. با ما همراه باشید.

ساحل صدفی

این ساحل صدفی شگفت انگیز بخشی از ساحل خلیج کوسه (Shark Bay) در غربی ترین نقطه استرالیاست و در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

صدفهای سفید حلزونی این ساحل معروف هستند و برای صید آن ها باید چندین متر به عمق آب رفت.

زیباترین سواحل دنیا

ساحل سیاه و سفید

ساحل رینسفجارا (Reynisfjara) در ایسلند از سواحل معروف جهان با ماسه های سیاه و سفید است و بر پهنه دریای بازالت قرار دارد. این ساحل زیبا با وجود ظاهر آرام و دل انگیزش، امواجی خشمگین و خطرآفرین را به خود می بیند.

زیباترین سواحل دنیا

ساحل قرمز

از دیگر سواحل معروف و دیدنی جهان پیسیناز (Piscinas) در جزیره ی ساردینیا (Sardinia) با شن و ماسه قرمز رنگ است. این جزیره زیبا در غرب دریای مدیترانه قرار دارد و درختان زیتون و بوته های سرو کوهی آن، زیبایی این ساحل را دو چندان کرده اند.

زیباترین سواحل دنیا

ساحل کلیسای جامع

سواحل کلیسایی یا سواحل آب های مقدس در شهر ساحلی ریبادئو (Ribadeo) در شمال غربی اسپانیا صخره هایی عظیم دارد که به علت فرسایش، شکلی شبیه کلیسای جامع به خود گرفته اند و به همین علت این چنین نامیده می شوند.

زیباترین سواحل دنیا

ساحل اعجاب انگیز

این ساحل زیبا در جزیره سیشل (Seychelles)  هم در لیست نشنال جئوگرافیک به ثبت رسیده و بیشترین تعداد عکس در بین سواحل دنیا مربوط به این ساحل فوق العاده در کنار اقیانوس هند است. جمهوری سیشل از مجمع الجزایری شامل ۱۱۵ جزیره تشکیل شده و در شرق قاره آفریقا و شمال جزایر ماداگاسکار قرار دارد.

زیباترین سواحل دنیا

ساحل کریستالی

ساحل جزیره آیتوکای (Aitutaki) از مجموعه جزایر کوک در قاره اقیانوسیه و در آبهای اقیانوس آرام از شگفت انگیز ترین سواحل دنیا به شمار می آید و شن های سفید و آب های شفاف، این جزیره را هدف بسیاری از گردشگران قرار داده است.

زیباترین سواحل دنیا

ساحل فسیلی

تنها ساحل انگلیسی در لیست نشنال جئوگرافیک، لایم رجیس (Lyme Regis) در شهر دورست (Dorset) است که منطقه ژوراسیک چشمیگیری دارد و شکارچیان فسیل را به سمت خود جذب می کند.

زیباترین سواحل دنیا

ساحل سبز

ساحل پاپاکولیا (Papakolea) یا ساحل شنی سبز در هاوایی از برترین های این لیست به شمار می آید و به دلیل شرایط آب و هوایی و فرسایش سنگ های بازالت به این شکل درآمده است.

زیباترین سواحل دنیا

ساحل مرجانی

آب های جنوبی کایو (Caye) در کشور بلیز (Beliz) واقع در آمریکای مرکزی از دیگر ساحل های ستودنی لیست نشنال جئوگرافیک است و به خاطر وجود مرجان های رنگارنگ، لاک پشت های آبی، جراح ماهی آبی و فرشته ماهی هایش بسیار معروف است.

زیباترین سواحل دنیا

ساحل صورتی

ساحل جزیره بزرگ سانتاکروز در شهر زامبوانگا (Zamboanga) واقع در جنوب فلیپین به دلیل رنگ ویژه شن و ماسه اش از معروف ترین سواحل دنیاست.

زیباترین سواحل دنیا

ارسال نظرات