۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

استقرار هوای شرجی و خرما پزان در نوار ساحلی خوزستان

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: با تغییرات جوی تا پایان هفته جاری هوای شرجی و "خرما پزان" در شهرهای ساحلی و بندری خوزستان حاکم خواهد بود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۱۷۳۷

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود:بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های هواشناسی و ماهواره ای ، جریان باد ساحل به خشکی سبب حاکم شدن هوای مرطوب در مناطق ساحلی خوزستان خواهد شد.

وی پیش بینی کرد، میزان رطوبت هوا در مناطق آبادان، خرمشهر ، ماهشهر ، هندیجان و اروندکناربه بالای 90 درصد برسد.

سبزه زاری در ادامه گفت: استقرار هوای شرجی که برای شهروندان آزاردهنده است، برای نخیلات جنوب خوزستان بسیار مفید و در کیفیت محصول خرما تعیین کننده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان وضعیت جوی در آبهای شمال غرب خلیج فارس را برای دریاروی مناسب پیش بینی کرد.

سبزه زاری در ادامه گفت: از روز دوشنبه توده گرد و غبار شکل گرفته در بیابان های جنوبی عراق ، برخی از شهرهای ساحلی خوزستان را تحت تاثیرقرار داده و سبب کاهش کیفیت هوا دراین مناطق خواهد شد.

درهمین حال شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند تا با قطعی برق مواجه نشوند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه ای از دستگاههای اجرایی و فرمانداران شهرهای ساحلی خوزستان خواست تدابیر لازم را برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی بخصوص قطعی آب و برق بکار گیرند.

دست کم هشت ماه در سال ، هوای شهرهای ساحلی خوزستان گرم ، مرطوب و غبارآلود است.

شهرهای ساحلی خوزستان امسال به دلیل خشکسالی بی سابقه در نیم قرن اخیر با بحران شوری آب و کمبود آب شیرین مواجه شدند.

پیشروی آب خلیج فارس تا عمق 90کیلومتری رودخانه اروندرود و کارون ، بحران آب در شهرهای بندری اروندکنار ، خرمشهر و آبادان را رقم زد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار