۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
در هفته دولت

۲۲ طرح دریایی و بندری هرمزگان به بهره برداری می رسد

۲۲ طرح دریایی و بندری هرمزگان به بهره برداری می رسد
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: ۲۲ پروژه حوزه دریایی و بندری این استان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال آماده افتتاح شده است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۱۷۲۷
به گزارش مانا، اله مراد عفیفی پور درباره افتتاح طرح های هفته دولت در بنادر استان هرمزگان، افزود: 22 طرح در بخش های سرمایه گذاری، عمرانی، فنی، دریایی و بندری است و اعتبار آنها به صورت عمده از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و بخشی دیگر نیز توسط بخش خصوصی تامین شده است.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها به ارزش 840 میلیارد ریال، مردم شهرستان های ساحلی بندرعباس، بندر لنگه، سیریک، جاسک و جزایر خلیج فارس به ویژه قشم، هرمز و فارور به صورت مستقیم از مواهب آنها بهره مند می شوند و برای یک هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم به دنبال دارد.
عفیفی پور با اشاره به سه طرح سرمایه گذاری آماده بهره برداری در بندر شهید رجایی، اظهار داشت: احداث پایانه ترانزیتی و صادراتی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی، پایانه ورود و خروج کامیون درب غربی با سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد ریال و فاز دوم پایانه نگهداری کالای خطرناک با سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیار ریالی از جمله این طرح ها است.
وی اضافه کرد: طرح انتقال تاسیسات مکانیکی و برقی به اراضی شرقی و شمال شرقی و طرح جامع اطفای حریق بندر شهید رجایی، تعمیرات اساسی فرستنده ناوتکس این بندر و نصب تجهیزات مخابراتی بندر سیریک از دیگر طرح های شاخص آماده افتتاح است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از طرح های توسعه زیرساخت‌های مربوط به گردشگری و سفرهای دریایی در بنادر شرق، مرکز و غرب استان نیز سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: طرح هایی همچون لایروبی کانال دسترسی بندرگاه چند منظوره هرمز، ساخت و نصب چهار فروند اسکله فلزی ویژه سوخت گیری شناورها، سه فروند اسکله فلزی ویژه شناورهای ناجی، دو فروند اسکله گردشگری روستاهای گوران و لافت قدیم جزیره قشم و تعمیرات اساسی رمپ فلزی جزیره فارور نیز آماده افتتاح شده که همه این اسکله ها با تکیه بر توان و دانش بومی متخصصان ایرانی ساخته شده است.
وی در پایان، لایروبی حوضچه بندر جاسک، پایانه تخصصی مواد معدنی در بندر لنگه، ساختمان مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی بندر شهید حقانی، شبکه دوربین های مدار بسته و مرکز تلفن بنادر مرکز و شرق استان را به عنوان طرح هایی برشمرد که به مناسبت هفته دولت در بنادر تابعه آماده بهره برداری شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار