۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

شناور غرقی نوید از لنگرگاه بیرونی بوشهر خارج شد

شناور غرقی نوید از لنگرگاه بیرونی بوشهر خارج شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه شناور کانتینربر نوید تابستان 86 در لنگرگاه بندر بوشهر غرق شد، گفت: شناور غرق شده نوید از اعماق آب لنگرگاه بیرونی بوشهر بیرون کشیده شد.
کد خبر: ۸۱۷۰۷

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده یکی از موارد اصلی ایجاد ایمنی در آبراه‌ها را خارج سازی شناورهای مغروقی از بستر دریا دانست و اظهار داشت: وجود بستر امن در کانال‌های دریایی و آبراه‌ها می‌تواند، انگیزه حضور شرکت‌های کشتیرانی و صاحبان بارهای نفتی و تجاری را برای ورود به بنادر کشورتقویت کند که یکی از موارد اصلی ایجاد ایمنی در آبراه‌ها، خارج سازی شناورهای مغروقی از بستر دریا است.

وی، با بیان اینکه شناور کانتینربر نوید تابستان 86 در لنگرگاه بندر بوشهر غرق شد، گفت: شناور غرق شده نوید از اعماق آب لنگرگاه بیرونی بوشهر بیرون کشیده شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: برای بیرون کشیدن شناور نوید از آب ابتدا مخازن و بدنه شناور مورد بررسی قرار گرفت، سپس با تلاش پیوسته تیم با روش تزریق آب و تخلیه هوا به مخازن بالا و پایین شناور از آب بیرون کشیده شد و به کشتی سازی در بندر بوشهر انتقال یافت.

سیاوش ارجمند زاده افزود: شناورهای غرق شده به علت ایجاد مشکلات مختلف دریانوردی و محیط زیستی از جمله ورود آلاینده ها به ساحل، مسدود کردن خطوط کشتیرانی، افزایش بیش از حد مجاز فلزات سنگین و به خطر انداختن اکوسیستم طبیعی باید از آب بیرون کشیده شوند.

وی گفت: شناور نوید از جمله شناورهایی است که در لنگرگاه بیرونی بندر بوشهر غرق شده بود و به علت موقعیت غرق کشتی در سالیان گذشته از نقاط پر ریسک در عملیات دریایی به شمار می آمد که در شرایط بحرانی امکان بروز سوانح دریایی را نیز در پی داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار