۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

اتصال چابهار به ریل باید به اولویت اول وزارت راه تبدیل شود

اتصال چابهار به ریل باید به اولویت اول وزارت راه تبدیل شود
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اتصال بندر چابهار به ریل باید به اولویت اول وزارت راه و شهرسازی تبدیل شود.
کد خبر: ۸۱۷۰۶
به گزارش مانا، بهروز آقایی با بیان اینکه اتصال بندر چابهار به خط ریل یک ضرورت و عامل اصلی کاهش قیمت تمام شده کالا و رقابت پذیری این بندر خواهد بود، تصریح کرد: با هدف تسریع در اتمام پروژه و جلوگیری از تحمیل هزینه و فرصت از دست رفته بیشتر می بایست با هدایت دولت این پروژه در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه توسعه بندر چابهار پیش نیاز توسعه سواحل مکران است، به محرومیت و کم بهره گی استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: اتصال بندر چابهار به ریل باید به اولویت اول وزارت راه و شهرسازی تبدیل شود.
آقایی در حالیکه سه اولویت دولت برای توسعه سیستان و بلوچستان را فعال سازی بندر شهید بهشتی چابهار، تکمیل روند پروژه خط ریلی چابهار – زاهدان و احیاء محور شرق به جهت انتقال کالاهای اساسی کشور در زمان بحران اعلام کرد به  احتمال اختصاص تخلیه 20 درصد از کالای اساسی مورد نیاز کشور در بندر چابهار اشاره کرد و افزود: می توان با تامین هزینه های ساخت ریل بندر چابهار از محل درآمدهای حاصل از انتقال محموله کالای اساسی، پروژه را به روش BOT به بخش خصوصی واگذار کرد تا در زمان منطقی به اتمام برسد.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار