۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
بایکابل، دریاچه‌ای در جنوب سیبری در روسیه، میان استان ایرکوتسک جمهوری بوریاتیا ترکی عمیق در دل خود دارد که رو به گسترش به طرف افق است.
کد خبر: ۸۱۷۰۵

به گزارش خبرنگار مانا، این تصویر ترکی عمیق در دریاچه بایکال که رو به گسترش به طرف افق است را نشان می دهد. عکاس نامدار روسی به نام "الکسی تروفیموف" اخیرا عکس هایی از ترک های بزرگ و طولانی  یبش از صد متری از این دریاچه یخ زده تهیه کرده است. این ترک ها که گویی در افق به آسمان متصل می شود، در هنگام غروب بسیار زیباتر به نظر می رسد.

 آلکسی ترفیموف می نویسد: "یخ در دریاچه بایکال پدیده بسیار جالبی است و داستان منحصر به فرد و فوق العاده ای را ایجاد می کند. "تروفیوموف چند ماه طول می کشد که یک منظره را در عمیق ترین و قدیمی ترین دریاچه در جنوب شرقی سیبری، عکاسی کند. در این سفر، او امیدوار بود که یک تصویر غیر معمول از یخ و عناصری که به طور معمول قابل مشاهده نیست را نشان دهد.

بایکابل، دریاچه‌ای در جنوب سیبری در روسیه، میان استان ایرکوتسک جمهوری بوریاتیا است. این دریاچه هفتمین دریاچه بزرگ جهان است و در فهرست میراث جهانی قرار دارد. دریاچه بایکال، حاصل فروافتادگی زمین است.

دریاچه بایکال بزرگترین منبع آب شیرین جهان به شمار می‌آید. تقریباً ۲۰ درصد تمام آب شیرین غیرمنجمد سطحی روی کره زمین در این دریاچه قرار دارد. این دریاچه ۳۱۵۰۰ کیلومتر مربع پهناوری دارد. همچنین این دریاچه با عمق ۱٬۶۴۲ متر عمیق‌ترین دریاچه جهان است.

دریاچه بایکال هم‌چنین دارای زلال‌ترین آب در میان دریاچه‌های جهان است و با قدمتی ۲۵ میلیون سال، قدیمی‌ترین دریاچه جهان نیز به‌شمار می‌آید.

شکست سطح بزرگترین منبع آب شیرین جهان

ارسال نظرات