۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

700 ناجی غریق در سواحل گیلان مستقر شدند

کد خبر: ۸۱۶۹۳

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: نوار ساحلی گیلان از رودسر تا بندر آستارا شرقی ترین تا غربی ترین نقطه استان امتداد دارد و این نوار ساحلی حدود 274 کیلومتر را شامل می شود که محدوده جغرافیایی 9 شهرستان از 16 شهرستان را در بر می گیرد.

مهدی جواد پور با اشاره به اینکه  در این محدوده ساحلی 17 بخش با 57 روستا را شامل می شود، اذعان داشت: از این مقدار 236 کیلومتر را ساحل آزاد تشکیل می دهد و باقی مانده آن در اختیار سازمان ها و نهادهای دولتی و نیز هتل و مراکز اقامتی خصوصی و دولتی است.

وی خاطرنشان ساخت: در این راستا تمام طرح های ساحلی از نهم خرداد ماه آغاز و تا ششم مهر ماه بر اساس دستورالعمل اعلامی وزارت کشور ادامه خواهد داشت و در جهت تامین امنیت فیزیکی، اخلاقی، اجتماعی و ارائه خدمات رفاهی به عموم هموطنان عزیز اقدامات لازم انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول در استانداری گیلان، از تعداد 35 طرح سالم سازی در استان گیلان تعداد شش طرح سالم سازی مربوط به بخش خصوصی است که چهار طرح آن در شهرستان بندر انزلی از جمله ذوب آهن، استراحتگاه کارگران، سپید کنار متین و ساحل و همچنین دو طرح آن مربوط به شهرستان رشت از جمله طرح زیبا کنار و هتل نرگس زیبا کنار بوده و مابقی یعنی تعداد 29 طرح سالم سازی تحت نظارت و کنترل فرمانداران و شهرداران ساحلی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در راستای اینکه طرح های سالم سازی باید در تمام فصول سال برای بهره برداری آماده باشندگفت: به دنبال طرح های نوین گردشگری ساحلی هستیم  که هم امکان صرفه سرمایه گذاری داشته و هم از ظرفیت گردشگری در طول سال برخوردار باشد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان، خاطرنشان ساخت: در این راستا و طبق روال سالهای گذشته مقدمات راه اندازی طرح های سالم سازی با عنوان شناگاه های ساحلی در دستور کار معاونت امور هماهنگی، عمرانی استانداری قرار گرفته است.

جواد پور تاکید کرد: بر حسب دستور استاندار مبنی بر گسترش و بهبود فضاهای موجود و ایجاد طرح های جدید با توجه به مطالعات میدانی به عمل آمده توسط دفتر فنی استانداری که طول ساحل در حوزه استان را مورد پایش قرار داده و با معرفی نقاط مستعد بالغ بر 40 نقطه جدید بر اساس طرح الگویی تهیه شده است که دستگاه های اجرایی موظف هستند در این زمینه عمل کنند.

وی بیان داشت: با توجه به زمینه های مستعد جغرافیایی استان در شرق گیلان در ساحل چاف و چمخاله و در مرکز ساحل شهرستان بندر انزلی و در غرب گیلان در شهرستان مرزی بندر آستارا طرح عملیاتی مورد برنامه ریزی و اجرایی شود.

به گفته وی، به همین منظور در مرحله اول در ساحل سفیر امید آستارا در مکان کنونی طرح سالم سازی با الگوی نشات گرفته از معماری بومی گیلان در حال اجرا است و در دو نقطه دیگر نیز پروژه های مشابهی در دست اقدام است و پس از اجرای طرح الگو در سایر نقاط به عنوان طرح الگویی قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول در استانداری گیلان، یادآور شد: طرح مذکور در دو بخش آقایان و بانوان به صورت مجزا اجرا می شود که شامل فضای رختکن، ورزشی، تفریحی، خدماتی ، آلاچیق ها و پلاژها و غرفه های فروش محصولات غذایی مرتبط با شناگاه است.

وی عنوان کرد: با توجه به طول 274 کیلومتر نوار ساحلی و حضور میلیونی مسافران و گردشگران به خصوص در سواحل استان، ستاد ساماندهی سواحل استان در خصوص برنامه ریزی سازمان دهی و ساماندهی ناجیان غریق نجات، جهت استقرار در طرح های سالم سازی تعداد 242 ناجی و تعداد 486 ناجی جمعا به تعداد 700 ناجی در نقاط خطرآفرین را استقرار داده اند.

جواد پور به برنامه ریزی ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان برای اطلاع رسانی اجتماعی و فرهنگی توسط دستگاه های اجرایی در طرح های سالم سازی استان، اشاره کرد و بیان داشت: نصب تابلوهای هشدار دهنده شنا ممنوع در نقاط خطرآفرین و نیز اطلاع رسانی از سوی رسانه های خبری و صدا و سیمای مرکز استان گیلان در حوزه سواحل استان  و ایجاد غرفه های صنایع دستی در تمام طرح های سالم سازی دریا از جمله این برنامه ریزی ها بوده است.

دبیر ستاد ساماندهی دریای استان گیلان، همچنین از حضور عوامل امداد و نجات اعم از ناجیان غریق، همیار پلیس و عوامل یگان ویژه، هلال احمر، اورژانس به همراه تجهیزات امداد و نجات در طرح های سالم سازی و نقاط خطرآفرین جهت ارائه خدمات به مسافران و گردشگران ورودی به ساحل خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار