۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
همزمان با هفته دولت

نخستین شناور تفریحی بوشهر به آب اندازی می شود

نخستین شناور تفریحی بوشهر به آب اندازی می شود
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از آغاز به کار فعالیت نخستین شناور تفریحی بزرگ این استان با ظرفیت 150 نفر گردشگر، همزمان با هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۸۱۶۹۱

ناصر امیرزاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: همزمان با هفته دولت یک فروند کشتی بزرگ تفریحی در آبهای بوشهر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: این کشتی سه طبقه و با ظرفیت 150 نفر گردشگر، نخستین کشتی تفریحی استاندارد در استان بوشهر محسوب می شود.

به گفته وی، به منظور ساخت این شناور 20 میلیارد ریال اعتبار توسط سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شده است که بخشی از آن در قالب تسهیلات از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است این کشتی به صورت دائم و کل سال در بوشهر جهت ارائه خدمات تفریحی به گردشگران استقرار یابد.

به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، به منظور استقرار این کشتی، اسکله کشتیرانی والفجر در بوشهر در اختیار این کشتی قرار خواهد گرفت.

امیرزاده عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است این شناور تفریحی، برنامه های خاص و ویژه ای در سفرهای دریایی به گردشگران ارائه دهد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه گفته های خود  خاطرنشان ساخت: بدون شک با راه اندازی این شناور تفریحی در آبهای بوشهر شاهد تحولی بزرگ در امر توریسم دریایی استان بوشهر خواهیم بود.

وی در ادامه از افزایش متقاضیان سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت خرید و بکارگیری شناور تفریحی در آبهای بوشهر خبر داد و گفت: امید می رود در آینده ای نه چندان دور شاهد افزایش تعداد شناورهای بزرگ و استاندارد تفریحی در آبهای بوشهر در خلیج فارس باشیم.

وی با بیان اینکه افزایش شناورهای تفریحی نوید بخش توسعه توریسم دریایی در خلیج فارس است، خاطرنشان ساخت: افزایش تعداد شناورهای تفریحی همراه با ارتقای کیفی سفرهای دریایی، شرایط مناسب را برای رونق توریسم دریایی در آینده بیشتر فراهم خواهد کرد.

این مقام مسئول در استان بوشهر با بیان اینکه توسعه گردشگری دریایی به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه استان  همواره مورد بررسی قرار می گیرد، عنوان کرد: به کارگیری شناورهای تفریحی در آبهای استان یکی از مهمترین راه های توسعه گردشگری دریایی است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، اذعان داشت: ورود شناورهای تفریحی در آبهای بوشهر نیز تنها با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و خرید و بهره برداری از شناور تحقق می یابد.

وی یادآور شد: در ایام پیک تعطیلات به ویژه در نوروز بسیاری از شناورهای فعال در آبهای با تغییر کاربری تفریحی به طور موقت اقدام به انجام گشت های دریایی در نوار ساحلی استان می کردند اما تاکنون شناوری ویژه گردشگری دریایی در استان بوشهر وجود نداشته است.

امیرزاده گفت: همچنین برخی شناورهایی که در استان با کاربری مسافری در بین جزایر تردد می کنند در ایام پیک سفر اقدام به انجام گشت های دریایی خواهند کرد که امیدواریم شرایطی فراهم شود تا با  افزایش ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی شاهد به کارگیری تعداد زیادی شناور تفریحی در آبهای شهرستانهای ساحلی استان باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار