۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

پیش بینی تولید هزار و 500 تن میگوی پرورشی در چابهار

پیش بینی تولید هزار و 500 تن میگوی پرورشی در چابهار
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار از پیش بینی افزایش تولید میگوی پرورشی چابهار در سال جاری با تولید هزار و 500 تن میگو خبر داد.
کد خبر: ۸۱۶۸۶

سید وحید حاج سید جوادی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عملیات برداشت میگوی پرورشی از مزارع میگوی چابهار توسط پروش دهندگان  از یک ماه پیش شروع شده و همچنان نیز ادامه دارد.

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار در ادامه با اشاره به اینکه عملیات برداشت میگوی پرورشی مزارع چابهار تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان ساخت: تا کنون 500 تن میگو از مزارع پرورشی جمع آوری شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: به دلیل افزایش قیمت دلار در سال جاری ، امسال بازار داخلی کشش خرید میگو را همچون سالهای گذشته ندارد و به همین دلیل بخش اعظم میگوی تولید امسال صادر می شود.

وی با بیان اینکه امسال 700 هکتار مزرعه پرورشی میگو  در قالب 40 مزرعه زیر کشت میگو رفت، اذعان داشت: این در حالی است که سال گذشته 400 هکتار مزرعه پرورشی میگو در قالب 27 مزرعه توسط پرورش دهندگان زیر کشت میگوی پرورشی رفته بود.

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار با بیان اینکه امسال 120 میلیون لارو ذخیره سازی شده است، عنوان کرد: امیدواریم در سالهای آینده با مساعد شدن بهتر شرایط سرمایه گذاری شاهد افزایش ذخیره سازی میزان لارو در مزارع میگوی چابهار و در نتیجه تولید بیشتر باشیم.

وی با اشاره به اینکه امسال تمام مزارع زیرکشت رفته، تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند از حمایت سازمان شیلات ایران و شرکت های بیمه از صنعت پرورش میگو در سال جاری خبر داد.

حاج سید جوادی به شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورشی طی اردیبهشت ماه و اوایل فصل پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: این امر به دلیل نوسانات بالای دمایی رخ داد که حمایت شیلات و دامپزشکی و آگاهی پرورش دهندگان از شیوع بیماری باعث کنترل به موقع بیماری شد که البته گرم شدن دمای هوا در خرداد ماه نیز به این امر بسیار کمک کرد.

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار، یادآور شد: پرورش دهندگان موفق به کنترل بیماری شدند اما با این وجود خسارات زیادی هم به تولیدات وارد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هزار و 25 تن میگوی پرورشی در مزارع چابهار تولید شده بود، گفت: پیش بینی می شود امسال حدود هزار و 500 تن میگوی پرورشی از مزارع چابهار برداشت شود.

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار در ادامه گفته های خود عنوان کرد: با شرایط مساعد به وجود آمده در مزارع تولید میگو، انتظار می رود تولید میگوی پرورشی در مزارع استان سیستان و بلوچستان در سال آینده افزایش چشمگیری یابد.                                                      

حاج سید جوادی به وجود ظرفیت بسیار بالا در مناطق ساحلی استان سیستان و بلوچستان در گواتر و چابهار برای افزایش تعداد مزارع میگوی پرورشی فعال، خاطرنشان ساخت: امیداست شرایط بهره برداری از این مزارع سال آینده فراهم شود.                                                                  

سید وحید حاج سید جوادی ادامه داد: کشورهای چین، دبی، امارات، لبنان و آلمان از جمله بازارهای هدف صادرات میگوی چابهار محسوب می شوند و این امیدواری برای پرورش دهندگان وجود دارد تا بتوانند با افزایش تولید و صادرات خسارت های وارده به آنها در سالهای گذشته را جبران کنند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزیهای صورت گرفته مبنی بر افزایش دو برابری تولید میگوی چابهار در سال آینده گفت: با افزایش تولید، مشکلی در بازار صادرات نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی چابهار یادآور شد: پتانسیل افزایش بسیار بالای تولید میگوی پرورشی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد اما به دلیل مهیا نبودن زیرساختهای لازم، نمی توان به شرایط آرمانی در تولید میگو دست یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار