۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
رئیس بنادر و دریانوردی قشم:

صادرات غیر نفتی از بنادر قشم هشت برابر شد

صادرات غیر نفتی از بنادر قشم هشت برابر شد
رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم از هشت برابر شدن حجم صادرات غیر نفتی طی چهارماه نخست سال جاری در بنادر این جزیره خبر داد.
کد خبر: ۸۱۶۸۵

به گزارش مانا، علی اشتری با اشاره به تخلیه و بارگیری دو میلیون و ۱۴۳ هزار و ۹۲۴ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در بنادر قشم طی دوره زمانی چهار ماهه نخست سال ۹۷ اظهار داشت: از این رقم، دو میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۶۴ تن مربوط به کالای غیرنفتی و ۳۰ هزار و ۹۶۰ تن نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.
اشتری از صادرات حدود ۳۹ هزارو ۸۷ تن کالای غیر نفتی در بنادر این جزیره سخن به میان آورد و افزود: این رقم در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۶۱ درصدی داشته که به لحاظ حجم محموله های صادراتی تقریبا هشت برابر شده است.
رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم حجم عملیات کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) کالاهای غیر نفتی در این بنادر را بیش از دو میلیون تن، حجم واردات را ۵۲ هزار و ۴۵۲ تن و حجم محموله های ترانشیپی را ۱۸هزار تن اعلام کرد که در بخش ترانشیپ افزایش ۱۲ درصدی به ثبت رسید.
وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت، ۳۰هزار و ۹۶۰ تن فرآورده نفتی نیز کابوتاژ شد.
این مقام مسئول همچنین گفت: طی چهارماه نخست سال جاری، ترابری چهارمیلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۲۲ نفر سفر در بنادر مسافری قشم به ثبت رسید.
اشتری در ادامه از جابه جایی ۸۷۸ هزار و ۱۴۶ دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت در بنادر لافت و پهل در جزیره قشم خبر داد.
رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان گفت: طی این مدت، سه هزار و ۲۴ TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

برچسب ها: بندر قشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار