۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
برای نخستین بار

اسکی روی آب در چابهار راه اندازی شد

اسکی روی آب در چابهار راه اندازی شد
اسکی روی آب یکی از مفرح ترین ورزش های آبی است که تاکنون به صورت جدی در کشورمان مورد توجه قرار نگرفته است، تابستان امسال برای نخستین بار در خلیج چابهار راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۱۶۸۱

فعال بخش خصوصی در امر توریسم دریایی و ورزش های دریایی در سواحل دریای عمان در گفتگو با خبرنگار مانا از راه اندازی ورزش دریایی اسکی روی آب برای نخستین بار در خلیج چابهار در راستای جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی از طریق این رشته ورزشی در آبهای عمان خبر داد.

محمد رضا نایب پور با بیان اینکه افزایش امکانات برای انجام ورزش های دریایی در خلیج چابهار در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان ساخت: اسکی روی آب یکی از مفرح ترین ورزش های آبی است که تاکنون به صورت جدی در کشورمان مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون این رشته ورزشی مورد توجه و استقبال گردشگران ورودی به چابهار قرار گرفته است، اذعان داشت: امیدواریم با پیشرفت چشمگیر در این رشته ورزشی، بتوانیم در سالهای آینده همچون مسابقات موج سواری شاهد برگزاری مسابقات اسکی روی آب نیز باشیم.

این فعال بخش خصوصی در امر توریسم دریایی چابهار در ادامه گفته های خود  عنوان کرد: هم اکنون کلاس های آموزش اسکی روی بآب برای بانوان و آقایان آغاز شده است که به طور متوسط هر دوره آموزشی 10 جلسه به طول خواهد انجامید.

وی در ادامه گفته های خود با تاکید بر ضرورت گسترش انواع ورزش های دریایی درسواحل مکران، متذکر شد: البته تبحر در این رشته ورزشی همچون سایر رشته ها نیاز به ماه ها و سال ها تمرین دارد اما علاقه مندان با گذراندن همین 10 جلسه قادر خواهند بود تا به انجام این ورزش مفرح بپردازند.

این فعال بخش خصوصی در امر توریسم ورزش های دریایی آبهای عمان ، بیان داشت: هم اکنون شاهد فعالیت کلوپ های ویژه غواصی برای ارائه خدمات غواصی به گردشگران اعم از آقایان و بانوان در شهرستان ساحلی چابهار نیز هستیم.

وی در ادامه گفته های خود همچنین از ایجاد امکانات ویژه برای انجام انواع رشته های مرتبط با قایقرانی با همکاری هیئت قایقرانی استان سیستان و بلوچستان در چابهار خبر داد.

نایب پور اعلام کرد: هم اکنون شاهد انجام برگزاری کلاس های آموزشی قایقرانی باهمکاری هیئت قایقرانی استان سیستان و بلوچستان برای گردشگران و علاقه مندان به این رشته ورزشی هستیم تا در آینده نزدیک بیش از پیش شاهد انجام این ورزش مفرح در آبهای ساحلی دریای عمان باشیم.

وی در ادامه بر ضرورت آموزش های خاص و ویژه و آگاهی عموم مردم نسبت به دریا تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه چابهار یک شهر بندری محسوب می شود اما علاقه مندان زیادی در این شهر برای پرداختن به ورزش های دریایی وجود ندارد.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در امر توریسم دریایی و ورزش های دریایی، اذعان داشت: لازم است که آگاهی نسبت به مواهب دریا از کودکی در دورهای آموزشی مدارس به دانش آموزان داده شود تا شاهد دوستی بیش از پیش مردم با دریا باشیم.

وی همچنین بر ضرورت آموزش سیستماتیک شنا به عنوان مادر ورزش های دریایی در دوره های آموزشی مدارس تاکید کرد و گفت: با انجام برنامه ریزی های بلند مدت می توانیم صاحب تیم های ملی خبره در انواع ورزش های آبی شویم.

وی یادآور شد: هم اکنون در خلیج چابهار، امکانات انواع ورزش های دریایی موج سواری ،غواصی، قایقرانی و اسکی روی آب به گردشگران و علاقه مندان این رشته های ورزشی ارائه می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار