۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

احداث تماشاگه حرا در قشم

در آینده ای نزدیک تماشاگه حرا واقع در نزدیکی اسکله تفریحی روستای سهیلی قشم به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۸۱۶۸۰

به گزارش خبرنگار مانا، یکی از مهمترین اقدامات انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم با مدیریت ژئوپارک جهانی قشم، ایجاد سایت موزه تماشاگه حرا است.

موزه جنگل دریایی حرا در یک ساختمان متعلق به ژئوپارک جهانی  قشم واقع در نزدیکی اسکله تفریحی روستای سهیلی ایجاد شده است.

بر اساس مطالعات انجام شده در این موزه آنچه که به اکوسیستم جنگل های حرا مربوطه می شود برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته خواهد شد.

ایجاد این موزه تخصصی در خصوص جنگل های حرا، امکان آموزش و حفاظت و نگهداری این جنگل ها را نیز به طور چشمگیری ارتقا خواهد داد.

وی خاطرنشان ساخت: طبقه همکف این ساختمان شامل فروشگاه صنایع دستی و سوغات محلی منطقه است که از نظر مقوله ژئوتورسیم، فروشگاه ژئو پروداکات محسوب می شود.

در طبقه اول این ساختمان با استفاده از هنرهای تجسمی، جنگل دریایی حرا به نمایش گذاشته شده است.در این موزه، جنگل دریایی حرا در بستر گلی منطقه خورخوران با جانمایی پرندگان تاکسی درمی شده، به نمایش درآمده است.

همچنین قرار است، ساعت آفتابی ثبت شده در فهرست جهانی ساعت های آفتابی منحصر به فرد در محوطه تماشگاه حرا به نمایش گذاشته شود.

راه اندازی تماشگاه حرا نقش بسیار مهمی در جذب هر چه بیشتر گردشگر به منطقه روستای ساحلی سهیلی در قشم خواهد داشت.

همچنین راه اندازی این موزه با آشنایی هر چه بیشتر جامعه محلی نسبت به اهمیت جنگل دریایی حرا، نقش بسیار موثری در حفاظت هر چه بیشتر این اکوسیستم طبیعی به عنوان ذخیره گاه زیست کره توسط افراد بومی خواهد داشت.

در بعضی از مواقع سال به دلیل شرایط آب و هوایی امکان گشت زنی در جنگل های حرای قشم برای گردشگران وجود ندارد که در این مواقع گردشگران در صورت بازدید از موزه تماشاگه جنگل حرا می توانند به گونه ای دیگر این جنگل دریایی را بازدید کنند.                                                    

امید  می رود به زودی شاهد بهره برداری فاز نخست تماشاگه حرا در جزیره زیبای قشم باشیم.

جنگل دریایی حرا که در جزیره قشم واقع در استان هرمزگان قرار دارد، یکی از شگفت آورترین جاذبه های طبیعی کشورمان است که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند.

در حوالی جزیره قشم، بندر پل، جزیره هرمز و بندر خمیر مجموعه‌ ای از درختان سرسبز حرا به چشم می‌خورد که با آبراهه‌ هایش با پرندگان زیبا و طبیعت بکر وحشی‌ اش از منابع توریستی و دیدنی استان هرمزگان می‌ باشد و هر ساله افراد زیادی را برای تماشا به سوی خود جلب می‌کند. گیاهان حرا در دوره ائوسن و الیگوسن در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون سال پیش به وجود آمده است.

جنگل های دریایی یکی از عجیب ترین عناصر طبیعی خلقت در جهان هستند. درختانی که در ناحیه جذر و مدی زیست می کنند و از آب شور بهره می گیرند. عجیب تر اینکه گه گاه بخش اعظم آنها به زیر آب شور دریا فرو می رود اما همچنان به حیات خود ادامه می دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار